عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته دومین مرحله از آزادسازی سهام‌عدالت در روز عید غدیر انجام خواهد شد و مشمولان این سهام علاوه بر ۳۰ درصدی که اکنون می‌توانند به فروش برسانند قادر به فروش ۳۰ درصد دیگر خواهند بود. احتمالا این خبر همان عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت باشد.

عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت

به گزارش مستقل آنلاین ، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته دومین مرحله از آزادسازی سهام‌عدالت به طور قطع در روز عید غدیر انجام خواهد شد و مشمولان این سهام علاوه بر ۳۰درصدی که اکنون می‌توانند به فروش برسانند قادر به فروش ۳۰ درصد دیگر خواهند بود تا مجموع سهام قابل فروش آنها به ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

او همچنین زمان احتمالی آزادسازی ۴۰درصد پایانی سهام ‌عدالت را روز ۲۲ بهمن امسال اعلام کرده است اما تاکید دارد که مرحله سوم و پایانی هنوز قطعی نیست.

ارزش سهام‌ عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در پایان معاملات هفته گذشته، با افت ۸۱۷ هزار و ۹۸۴ تومانی نسبت به هفته قبل به ۱۸ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۶۴ تومان رسید. به این ترتیب ارزش ۳۰ درصد سهام‌ عدالت قابل فروش، به حدود پنج میلیون و ۶۴۱ هزار تومان رسیده است. با آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام ‌عدالت در روز عید قربان ارزش ۶۰ درصد سهام‌ عدالت قابل فروش به محدوده ۱۱ میلیون تومان خواهد رسید.

افرادی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام‌ عدالت انتخاب کرده‌اند، پس از عید غدیر می‌توانند علاوه بر ۳۰ درصد قبلی، ۳۰ درصد دیگر و در مجموع  ۶۰ درصد از سهام خود را به فروش برسانند.

این در حالی است که هنوز مشکلات سهامداران در خصوص فروش ۳۰ درصد از سهام رفع نشده است و آزادسازی ۶۰ درصد سهام ‌عدالت موانع و مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

طبق آخرین آمارها، دو میلیون و ۱۰۰هزار نفر از مشمولان سهام‌ عدالت، ۳۰ درصد از سهام خود را به فروش رسانده‌اند اما مهدی نعمتی، عضو ستاد اطلاع‌رسانی آزادسازی سهام‌ عدالت می‌گوید فرآیند فروش‌ سهام‌عدالت ۹۰۰هزا ر نفر از متقاضیان هنوز تکمیل نشده است.

در هفته‌های اخیر بسیاری از سهامداران، نارضایتی خود را از تاخیر در زمان دریافت‌وجه حاصل از فروش سهام‌ عدالت اعلام کرده‌اند و می‌توان گفت پاسخ درستی را از بانک‌ها و کارگزاری‌ها دریافت نمی‌کنند.

بسیاری از مشمولان سهام‌ عدالت به دلیل نیاز ضروری به وجه حاصل از فروش سهام خود، انتظار دریافت پول را پس از مدت کوتاهی دارند. این در حالی است که برخی سهامداران پس از گذشت یک یا دو ماه از ثبت سفارش، وجه خود را دریافت می‌کنند.

جدیدترین خبر در خصوص سهام‌ عدالت، طرح واگذاری سهام به افردای است که در زمان واگذاری به آنها سهام تعلق نگرفت و در حال حاضر از آنها به عنوان جاماندگان سهام‌ عدالت یاد می‌شود. نمایندگان مجلس به شکل جدی پیگیر این موضوع هستند و در نظر دارند اقشار کم درآمد جامعه را که شش دهک جامعه را در برمی‌گیرند، در اولویت دور جدید واگذاری سهام ‌عدالت قرار دهند. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی جاماندگان سهام ‌عدالت به احتمال روند بررسی طرح ساماندهی جاماندگان سهام‌ عدالت در جلسه علنی روز یکشنبه، ۱۱ مرداد ماه اشاره کرد.

منبع :تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها