پیش‌بینی بورس شنبه ۲۵ مرداد

بازار سرمایه هفته پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت، در هفته اخیر همه بازارها روند نزولی داشتند و شاخص بورس نیز حدود سه درصد افت را پشت سر گذاشت. اما برای هفته آینده و فردا چه وضعیتی قابل پیش‌بینی است؟

پیش‌بینی بورس  شنبه ۲۵ مرداد

به گزارش مستقل آنلاین ،محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز، بازار فردا را بازاری خنثی پیش‌بینی کرد و گفت: اگر وزارت اقتصاد و دولت در شیوه فروش سهام عدالت دخالت نکنند و اتفاقی که در روز چهارشنبه (۹۹/۵/۲۲) افتاد دوباره تکرار شود بازار شکننده خواهد شد و تبعاتش دامن‌گیر همگان است.

محمد خبری‌زاد اضافه کرد: سهام عدالت به‌صورت تجمیعی بدون نام و کد به کارگزاری‌ها ارائه می‌شود و کارگزار حتی با رنج قیمتی منفی هم سهام را می‌فروشد به این علت که فقط می‌خواهد سهام عدالت را نقد کند. این موضوعی است که در رابطه با سهام عدالت باید از سوی وزارت اقتصاد و دولت پیگیری شود و بهترین راهکار این است که سهام عدالت به کد افراد تخصیص داده شود و خود افراد بتوانند حداقل در ضریب مثبت سهام عدالتشان را بفروشند.

وی افزود: به نظر می‌رسد بازار سهام در روز شنبه کمی از سیر نزولی خود در هفته اخیر را جبران کند اما نباید انتظار صعودی پرشتاب را داشت.

او همچنین درباره عرضه اوراق سلف نفتی گفت: این اوراق با سود ۱۹ درصد در بازار سهام ارائه می‌شود و در بازار اوراق دیگری حتی با سود ۲۰ درصد داریم به همین دلیل احتمالا این اوراق جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ندارد و تاثیر چندانی روی سیر صعودی بازار سهام در هفته آینده برجای نگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: اما در کل روند هفته بعد به نحوی خنثی است، بازار هفته بعد اگر بر فروش سهام عدالت به نحوی نظارت شود روند نزولی هفته قبل را نخواهد داشت.

منبع:تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها