پیش بینی بورس یکشنبه ۱۹ مرداد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار یکشنبه به جز دو زمانه شدن معاملات شاهد اتفاق خاصی نخواهد بود، این دو زمانه شدن معاملات می‌تواند فروش‌هایی را در تایم اول بازار ایجاد کند که منجر به خرید در سهم‌های بزرگ شود.

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۹ مرداد

به گزارش مستقل آنلاین، ایمان رئیسی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیل بازار فردا ضمن اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس دفتر و مشاور رئیس جمهور گفت: اولین تاثیر این اخبار و صحبت‌ها بر بازار ارز خواهد بود. همانگونه که رئیس کل بانک مرکزی طی مصاحبه‌ای اعلام کردند که نرخ ارز به شدت کاهش خواهد یافت، پیش‌بینی می‌شود که دلار تا مرز ۱۸ یا ۱۹ هزار تومان کاهش داشته باشد. همچنین گفته شده قرار است اوراق بدهی نفتی منتشر شود که در صورت وقوع این اتفاق سرمایه‌ها از بازار خارج و به سمت این اوراق روانه ‌می‌شوند.

رئیسی ضمن اشاره به دو زمانه شدن معاملات بازار سرمایه ادامه داد: دو شیفتی شدن معاملات بدون شک مشکلاتی را در پی خواهد داشت. قرار است که سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز از ساعت ۱۱ به بعد و سهم‌های کوچک در تایم اول بازار معامله شوند. معاملات سهم‌های کوچک در تایم اول تاثیری در شاخص ندارد، اما در تایم دوم شاخص به مدد چند سهم بزرگ می‌تواند رشد کند درحالی که کلیت بازار رشدی را شاهد نخواهد بود. این هفته به نظر می‌رسد با افزایش قیمتی که در فلزات داشتیم، گروه فلزات بتوانند پیشرو باشند، از سوی دیگر گروه هایی که از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه داشته‌اند همچنان پتانسیل رشد دارند.

وی در حالی که کلیت بازار این هفته را متاثر از صحبت‌های رئیس جمهور، مشاور رئیس جمهور و رئیس مجلس دانست، گفت: بازار یکشنبه به جز دو زمانه شدن معاملات شاهد اتفاق خاصی نخواهد بود، این دو زمانه شدن معاملات می‌تواند فروش‌هایی را در تایم اول بازار ایجاد کند که منجر به خرید در سهم‌های بزرگ شود. از آنجایی که سهامداران علاقه‌ای به راکد بودن سرمایه خود ندارند به محض فروش اقدام به خرید سهم دیگری می‌کنند که این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر شاخص و سهم‌های بزرگ بگذارد، هرچند شاید برای سهم‌های کوچکتر اتفاق مناسبی نباشد.

وی در انتها تاکید کرد : یکی از ریسک‌های مهمی که این هفته بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد صحبت‌هایی است که در مورد گشایش اقتصادی وجود دارد و این مساله می‌تواند تاثیر مستقیمی بر نرخ ارز داشته باشد. به نظر نمی‌رسد که دلار با کاهش شدید و هیجانی زیادی همراه باشد اگر هم قرار به کاهش قیمت دلار باشد این اتفاق فرسایشی و به مرور خواهد افتاد که در کوتاه مدت تاثیر منفی بر بازار سرمایه نخواهد داشت. دو زمانه شدن معاملات بازار نیز ریسک دیگری است که بازار این هفته را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شاید برای بازار تبعات منفی در پی داشته باشد.

منبع :تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها