وزیر اقتصاد خبر داد

افزایش سقف خرید واحدهای دارا دوم به 5 میلیون تومان

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حل مشکلات مربوط به عرضهETF دوم، از عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکتهای پالایش نفت اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس در قالب صندوق دارا دوم در هفته اول شهریورماه خبر داد.

افزایش سقف خرید واحدهای دارا دوم به 5 میلیون تومان

دژپسند اظهار داشت: با صحبت هایی که امروز با آقای وزیر محترم نفت داشتم، قرار شد در اولین فرصت نسبت به معرفی مدیر صندوق دارا دوم اقدام شود. وی با بیان اینکه سقف خرید واحدهای دارا دوم 5 میلیون تومان است، افزود: بر اساس مصوبه دولت، قانون گذار اجازه داده است تا 30 درصد عرضه به خریداران تخفیف داده شود، توزیع مناسب و مدیریت ریسک در دارا دوم از ویژگی واحد های این صندوق است.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران دکتر دژپسند در گفتگوی مجازی با شبکه خبر از عرضه سهام صندوق دارا دوم در بورس خبر داد و در این خصوص گفت: همانطور که مطرح شده بود بنا بود در اوایل شهریور ماه امسال صندوق دارا دوم عرضه شود و چون دولت یک برنامه زمان بندی شده برای عرضه سهام دولتی در طول سال دارد تاکید داریم که بر اساس برنامه تنظیم شده عمل شود.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: برنامه ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که واگذاری سهام و شرکتهای دولتی را با هماهنگی کامل با دستگاههای اجرایی انجام دهیم. در همین زمینه نیز هماهنگی های خوبی داشتیم اما در اجرا کار یک مشکلی به وجودآمد و بر داشت این بود وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند نسبت به تاسیس صندوق دارا دوم اقدام نماید، اما در قانون بودجه تصریح شده است که این اقدام باید توسط دستگاه تخصصی ذیربط باشد و در مورد صندوق دارا دوم دستگاه تخصصی ذیربط وزارت نفت است و مدیر صندوق باید توسط وزارت نفت معرفی می شد.
دژپسند در ادامه گفت: خوشبختانه با هماهنگی خوبی که بین من و آقای مهندس زنگنه وجود داشت این مشکل با هماهنگی بین دو دستگاه حل شده است .
وی افزود با توجه به مصوبه هیات عالی واگذاری در صورتی که تا تاریخ مورد اشاره در این مصوبه مدیریت صندوق از طرف دستگاه ذیربط تشکیل نشود سازمان خصوصی سازی میتواند نسبت به عرضه بلوکی اقدام کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: با صحبت هایی که امروز با جناب آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت داشتم ، قرار شد در اولین فرصت نسبت به معرفی مدیر صندوق دارا دوم اقدام شود ، بنابراین عملا مشکلات مربوط به عرضه صندوق دارا دوم مرتفع شده است و امیدوار هستم در اولین چهارشنبه شهریور ماه در هفته دولت نسبت به عرضه این صندوق اقدام شود و بنابراین عرضه بلوکی شرکتهای مشمول دارا دوم هم از امروز متوقف می شود تا بتوانیم طبق برنامه در اولین چهارشنبه شهریور ماه امسال دارا دوم را عرضه کنیم.
وزیر اقتصاد خطاب به فعالان بازار سرمایه نیز گفت: امیدوارم فعالان بازار سرمایه نیز متناسب با این رویداد اقداماتی انجام دهند که بدون هیچ مشکلی این عرضه انجام شود.
دکتر دژپسند در ادامه گفت: از ویژگی های این صندوق این است که همه آحاد مردم ایران می توانند نسبت به خرید واحدها (یونیت های سرمایه گذاری) این صندوق اقدام کنند.
وی از افزایش سقف خرید واحدهای دارا دوم به 5 میلیون تومان خبر داد و گفت : در مورد صندوق دارا دوم تلاش می کنیم مجوز لازم را از هیات دولت در زمینه سقف خرید، دریافت کنیم به نحوی که افراد بتوانند تا 5 میلیون تومان در این صندوق سرمایه گذاری کنند. با توجه به اقدامات بعمل آمده در مورد این صندوق هم، همه افراد با کارت ملی می توانند برای خرید واحدهای صندوق اقدام کنند.
وی همچنین از تخفیف 30 درصدی این سهام خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه دولت قانون گذار اجازه داده است تا 30 درصد عرضه به خریدارن تخفیف داده شود.
دژپسند در توضیح ویژگی های دارا دوم گفت: باقی مانده سهام دولت در شرکتهای پالایش نفت اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز در صندوق دارا دوم عرضه خواهد شد و خریداران با خرید هر واحد از این صندوق سبدی از سهام این شرکتها را مالک خواهند شد.
وی توزیع مناسب و مدیریت ریسک در این صندوق را از دیگر ویژگی های این صندوق بر شمرد و افزود: خریداران دارا دوم می دانند که با تجربه خوبی که در عرضه دارا یکم داشتم، انشالا در عرضه دارا دوم نیز کار ماندنی و قابل قبولی انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها