فریپورت مک‌موران آماده جهش پس از یک دوره رکود

فریپورت مک‌موران اعلام کرده روند عملیاتش در فصل دوم روندی سودآور است چون این بزرگ‌ترین تولیدکننده مس از لحاظ دادوستد عمومی، هزینه‌هایش را برای جبران زیان‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونای جدید کاهش داده است.

فریپورت مک‌موران آماده جهش پس از یک دوره رکود

به گزارش «مس‌پرس» به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه بهای هر سهم این شرکت در هفته گذشته با افتی حدوداً 1.3 درصدی به 13.44 دلار تنزل یافت. درآمد خالص قابل توزیع بین سهامداران در فصل دوم منتهی به 30 ژوئن، در مقایسه با زیان 72 میلیون دلاری، یا 5 سنت برای هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، به 53 میلیون دلار، یا 3 سنت برای هر سهم افزایش یافت.

مدیرعامل این شرکت «ریچارد ادکرسون» در یک کنفرانس تلفنی در پایان هفته گذشته به سرمایه‌گذاران گفت تنها تنی چند از کارکنان شدیداً به کووید 19 مبتلا شده‌اند. این شرکت مستقر در فینیکس، آریزونا، در سال جاری از یک برنامه کاهش هزینه 1.3 بیلیون دلاری رونمایی کرد که شامل اخراج بعضی از کارکنان و تأخیر در پروژه‌های توسعه می‌شد.

درحالی‌که قیمت‌های مس افزایش یافته‌اند، فریپورت مک‌موران قصد ندارد سرمایه‌گذاری در این صنعت را ارتقا دهد یا تغییراتی را در برنامه‌هایش به انجام برساند. ادکرسون گفت: «ما تا زمانی که وضعیت بازار به شفافیت نرسد هیچ تغییر مهمی در برنامه‌های‌مان صورت نخواهیم داد.» او گفت اگر روند رشد قیمت‌های مس ادامه یابد، فریپورت ممکن است تقسیم سود سهام یا بازخریدهای سهامش را در 2021 از سر بگیرد.

تولید مس فصلی این شرکت معدنکاری با 1.2 درصد افت به 767 میلیون پوند، اما تولید طلای فصلی آن با رشدی 19 درصدی به 191 هزار اونس رسید. متوسط قیمتی که فریپورت برای مس خود در فصل دوم دریافت کرد به‌رغم این‌که قیمت‌های این فلز 22 درصد در همین دوره افزایش داشتند، 7 درصد کاهش داشت. هزینه‌ها و مخارج کلی فریپورت در فصل دوم با کاهشی 22 درصدی به 2.7 بیلیون دلار تقلیل یافت.

فریپورت گفت که این شرکت در حال تقویت تولید در معدن مس و طلای گراسبرگ خود در اندونزی است که در حال توسعه به سمت یک معدن زیرزمینی است. به گفته این شرکت، ارتقای تولید عملیات زیرزمینی این معدن طبق برنامه به پیش خواهد رفت.

منبع: Mining Weekly

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها