صف‌های سنگین خرید سهام بورس دوشنبه ۳۰ تیر

شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه (۳۰ تیر ماه) با روند مثبت شروع به کار کرد.

صف‌های سنگین خرید سهام بورس دوشنبه ۳۰ تیر

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین ، امروز دوشنبه (۳۰ تیر) بازار سرمایه کار خود را با رشد آغاز کرد و تمام نماد‌ها به جز یک نماد سبز هستند.

در ساعت ۱۰:۰۰ جمع صف‌های خرید به حدود هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش تنها ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

بیشترین سفارش در صفوف خرید پترول، وآیند و فولاد به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد؛ گفتنی است حجم صف ریل سیر کوثر (حسیر) به ۱۵ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

بیشترین عرضه نیز تنها در صف فروش وسدید انتظار طرف مقابل را می‌کشد.

محصولات شیمیایی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر هیچ گروهی تحت فشار فروش نیست.

تا ساعت ۱۱:۰۰ شاخص کل بورس با ۴۶ هزار و ۹۱۴ واحد مثبت وارد کانال ۱.۹۱۱.۹۴۲ واحدی شد.

ارزش بازار ۷۱.۵۰۸.۵۴۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۸۲.۵۸۹ میلیارد ریال، حجم معاملات ۳.۳۵۴ میلیارد سهم است.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص فولاد ۶۰۵۸ واحد مثبت، فارس ۵۴۳۳ واحد مثبت، تاپیکو ۲۱۶۷ واحد مثبت، کگل ۲۰۵۷ واحد مثبت، پارسان ۱۸۶۳ واحد مثبت، رمپنا ۱۶۶۵ واحد مثبت و کچاد ۱۶۳۸ واحد مثبت هستند.

بیشترین حجم معاملات مربوط به نماد‌های فولاد با ۳۱۰.۵ میلیون سهم، وغدیر با ۱۹۶.۶ میلیون سهم، وخارزم با ۱۲۸.۸ میلیون سهم، بجهرم با ۱۲۰.۹  میلیون سهم و ومعادن  با ۱۱۱.۵ میلیون سهم است.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها