بهره برداری از بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور در سه چاهون بافق

بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور در سه چاهون بافق تست تولید شد و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور در سه چاهون بافق

به گزارش می متالز، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در حاشیه تست تولید این کارخانه گفت: در سال جهش تولید و با تلاش متخصصان داخلی کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق تا یک ماه دیگر به بهره برداری کامل می‌رسد. 

فلاح افزود: این کارخانه حلقه حیاتی میان سنگ آهن و فولاد است و تست تولید آن با موفقیت انجام شد.

وی گفت: در شرایط تحریم و شیوع کرونا کار تجهیز و راه اندازی متوقف نشد و با همه‌ مشکلات این مهم در بافق محقق شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق افزود: در این تست ۹ دیسک روزانه بیش از ۱۵۰ تن گندله خام تولید می‌کنند و در حال حاضر حدود ۲۵ درصد ظرفیت تولید شد.

فلاح افزود: ظرفیت اسمی کارخانه روزانه ۱۷ هزار تن گندله است که این میزان تولید برای تولید سالانه پنج میلیون تن گندله ضروری است.

وی گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان و سود سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان دارد.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی بافق افزود: ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه بیش از  ۵۵۰ نفر مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر غیر مستقیم است.

فلاح گفت: با راه اندازی این طرح، ماده اولیه تعدادی از واحد‌های فولاد سازی به روش احیا مستقیم تامین شده و از خروج معادل ارزش افزوده ایجاد شده جلوگیری می‌شود.

وی افزود: ارزش افزوده تبدیل کنسانتره سنگ آهن به گندله بسیار زیاد و دوره‌های بازگشت سرمایه در طرح‌های گندله سازی حدود دو تا سه سال است که با راه انداری آن سالانه از خام فروشی بیش از 2 میلیون تن کنسانتره آهن جلوگیری شود.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی بافق گفت: دسترسی آسان به راه آهن سراسری کشور، وجود مراکز مصرف این محصول در منطقه، و اشتغالزایی از مهمترین مزایای احداث این کارخانه در بافق است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها