در چهاردهمین نشست شورای هماهنگی اقدامات پسا کرونا منطقه آزاد قشم مطرح شد؛

ارتقا ظرفیت تولید میگوی جزیره به کمک آموزش های تخصصی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای افزایش بازدهی، تحقق جهش تولید وهدفگذاری تولید سالیانه ۲۰ هزار تن میگو در جزیره نیازمند ارتقا دانش فنی و توجه به آموزش های تخصصی هستیم.

ارتقا ظرفیت تولید میگوی جزیره به کمک آموزش های تخصصی

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم  چهاردهمین نشست شورای هماهنگی اقدامات پسا کرونا منطقه آزاد قشم با حضور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پروین فرشچی، عضو هیات مدیره و معاونان و مدیران این سازمان و شرکت های تابعه شامگاه روز دوشنبه ۲۳ تیرماه برگزار شد.

بررسی مصوبات جلسه پیشین، گزارش آخرین وضعیت کرونا در جزیره، تجزیه و تحلیل مشاغل و پراکندگی محیطی کرونا در جزیره، برنامه های معاونت اقتصادی و شیلاتی جهت کسب درآمد سازمان و تکمیل زنجیره ارزش از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تاکید بر لزوم به کارگیری نیروهای متخصص در صنعت پرورش میگوی جزیره اظهار داشت: ارتقای ظرفیت تولید به کمک افزایش دانش فنی حاصل می شود.

وی افزود: مطالعه جامع در حوزه شیلات و کشاورزی باید بر اساس نیازهای جزیره طراحی و برنامه ریزی شود تا بتوانیم به حجم تولیدی منطبق با ماموریت طراحی شده برای اداره  شیلات و کشاورزی دست پیدا کنیم.

در این جلسه، منصور آزاد، سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن بررسی موقعیت جزیره قشم به لحاظ شیلاتی، به گزارش میزان سهم صید و صیادی جزیره درمقایسه با استان پرداخت و میزان درآمدزایی قشم را در سال ۹۸ از حوزه شیلات که شام؛ پرورش میگو، صید ماهی موتو و ماهی است راعددی بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد. مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا ویروس در جزیره ارایه کرد و به معرفی مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا و مشاغلی که مشمول تسهیلات دولتی شده اند، پرداخت.

به گفته وی، در ایام شیوع بیماری فراگیر کووید ۱۹، مشاغلی هم دوران طلایی صعود را تجربه کرده اند که از این مشاغل می توان به مشاغلی در حوزه های خدمات و تجهیزات پزشکی، تهیه و توزیع مواد غذایی و مراقبت های شخصی و بهداشتی اشاره کرد و صنایعی مانند گردشگری، صنایع دریایی و هوایی و اتومبیل سازی جزء صنایعی محسوب می شوند که در این ایام بالاترین آسیب‌ را دیده اند.

شیخ زاده عنوان داشت: بالاترین میزان مرگ و میر در جزیره همانند آمار کشوری در اختیار بانوان خانه دار است و نقشه پراکندگی بیماری نشان می دهد که سراسر جزیره با کروناویروس درگیر می باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از آغاز طرح غربالگری افراد بالای ۶۰ سال در روستاهای جزیره به دستور مدیرعامل این سازمان خبر داد و گفت: هرچند که اجرای این طرح باعث افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان شده اما کاهش آمار مرگ و میر در جزیره را به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها