کاهش کارمزد معاملات بورسی + نرخ کاهش

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: با ابتکار این سازمان در کاهش ۷.۵ درصدی نرخ کارمزدهای معاملاتی، هزینه‌های معاملات در بورس کاهش یافته و در نتیجه حجم معاملات و نقدینگی افزایش می‌یابد.

کاهش کارمزد معاملات بورسی  + نرخ کاهش

به گزارش مستقل آنلاین : محسن خدابخش درباره تاثیر کاهش نرخ کارمزدها، در ورود پول جدید به بازار و افزایش نقدینگی، بیان کرد: یکی از عوامل اثرگذار در رونق بخشی به معاملات، کاهش هزینه‌های معاملاتی است؛ زیرا هر چه هزینه‌های معاملاتی کاهش پیدا کند، افرادی که با دید کوتاه مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند، سریع تر می‌توانند اقدام به خرید و فروش کنند و این مسئله منجر به افزایش حجم معاملات و نقدشوندگی در بازار خواهد شد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی کرد که با کاهش اخیر در نرخ کارمزدها و به تبع آن کاهش هزینه‌های معاملاتی، حجم معاملات در بازار سرمایه افزایش داشته باشد.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین گام، کارمزدهای خرد را ۲۵ درصد کاهش داد که در معاملات سهام بورس اوراق بهادار تهران حق نظارت سازمان بورس از خرید و فروش از ۰.۰۰۰۸ به ۰.۰۰۰۶ کاهش یافته است.

خدابخش ادامه داد: در گام بعدی نیز کارمزد شرکت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران ۲۰ درصد در معاملات سهام کاهش یافت؛ به طوری که کارمزد شرکت بورس از خرید و فروش از ۰.۰۰۰۸ به ۰.۰۰۰۶۴ ارزش معامله کاهش یافت.

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، کارمزد کارگزاران نیز با کاهش اندک به میزان پنج درصد از ۰.۰۰۰۸ به ۰.۰۰۷۶ خرید و فروش رسیده که مجموع این تغییرات منجر به کاهش ۷.۵ درصدی هزینه معاملات شده است.

خدابخش سپس در پاسخ به این سوال که با کاهش نرخ کارمزدها، چه اتفاقی برای سود و درآمد کارگزاری‌ها و ارکان و همچنین سازمان بورس خواهد افتاد، اظهارکرد: با توجه به اینکه انتظار این است که با کاهش هزینه‌های معاملاتی حجم معاملات افزایش داشته باشد، به نظر می‌رسد در درآمد کارگزاران تغییری رخ ندهد؛ ولی درآمد سازمان از محل حق نظارت بر معاملات کاهش داشته باشد؛ زیرا کاهش کارمزدهای سازمان بیش از کاهش سایر ارکان بوده است.

 
منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها