نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری باید بدانید

اسفند، ماهی‌ست که تقریبا کمترین اهمیت را برای آن قائل می‌شویم زیرا به دلیل نزدیکی به سال نو همه ما حال و هوای دیگری داشته و در پی انجام کارهایمان خصوصا تازه کردن وسایل منزل هستیم.

نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری باید بدانید

اما نکته اینجاست که نو نوار شدن تنها مختص خرید وسایل منزل نیست. حتی شما با رنگ کردن دیوار و یا طرح‌های دیوارهای منزل می‌توانید تغییرات گسترده‌ای در منزل خود ایجاد کنید. هرچند که نباید این مسئله را به دست فراموشی بسپارید که راه‌های مختلفی برای تغییر رنگ و طرح دیوارها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاغذ دیواری اشاره کرد. این نوع از تغییر باعث می‌شود تا رنگ کردن دیوارها به راحت‌ترین شکل ممکن و در متنوع‌ترین حالت خود صورت گیرد و شما انتخاب‌های ساده‌تری را پیش روی داشته باشید. حال در این مقاله در نظر شما را با برخی از مهم‌ترین نکات خرید کاغذهای دیواری آشنا کنیم.

بهترین کاغذ دیواری

برای اینکه بتوانید کاغذهای دیواری مناسبی را برای منزل و یا محل کارتان انتخاب کنید؛ در وهله اول باید نسبت به بهترین کاغذ دیواری موجود آشنایی پیدا کنید. کشورهای هلند و ایتالیا در حال حاضر بزرگترین خط تولید کاغذهای دیواری در کشورهای اروپایی را در اختیار دارند. با توجه به این موضوع می‌توان استناد کرد که خوشبختانه هنوز کشور چین نتوانسته در این حوزه از صنعت پیشی گرفته و بازار را به تصرف خود درآورد. کاغذهای دیواری تولید شده در اروپا اکثرا عرض با عرض 90 سانتی‌متر به بازار ارائه می‌شوند و از بهترین و باکیفیت‌ترین کاغذهای دنیا به حساب می‌آیند به‌گونه‌ای که در کشور ما نیز علاوه بر فروش بالا، از قیمت بالایی نیز برخوردار است. اگر بخواهیم به دلایل محبوبیت آن اشاره کنیم باید قابلیت شستشوی آن را عنوان کنیم که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود به حساب می‌آید.

هرچند که نباید از طرح‌های زیبا، جنس براق و مرغوب بودن آن‌ها غافل شوید زیرا نقش بسزایی در محبوبیت کاغذهای دیواری داشته‌اند. همواره این مسئله را  در طراحی داخلی خانه خود به خاطر داشته باشید که کاغذهای دیواری از جنس معمولی پس از شستشو با کف و شامپو دچار آسیب می‌شوند. حتی پس از دوبار شستن، چرک مرده‌هایی بر روی آن قابل مشاهده است. اما جالب است بدانید که کاغذهای دیواری با جنس مرغوب، تنها با یک دستمال خیس پاک می‌شوند. البته در صورتی که مقدار آب زیاد هم باشد، هیچ واکنشی نشان نداده و آسیب نمی‌بینند.

مشخصات کاغذ دیواری‌های استاندارد

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که فکر نو نوار کردن منزل افتاده‌اید و به دنبال خرید کاغذ دیواری هستید، باید بدانید کاغذهای دیواری طبق یک استانداردی طراحی و تولید می‌شوند که آگاهی از آن‌ها میتواند جنسی مرغوب و بادوام را در اختیار شما بگذارد. حال مطمئنا این سوال در ذهنتان ایجاد شده که این استانداردها شامل چیست؟

  • عرض کاغذ دیواری: کاغذ دیواری‌های انتخابی شما نباید کمتر از 50 سانتی متر عرض داشته باشند و اگر کاغذی را با عرض 50 سانتی‌متر در بازار مشاهده کردید بدون شک بدانید که جنسی نامرغوب بوده و از طول عمر و ماندگاری بسیار کمی برخوردار است و حتی این امکان وجود دارد که دیوار منزل شما را دچار آسیب نماید.
  • نوع شست و شوی کاغذ دیواری: به کاغذ دیواری، خوب و مناسب گفته می‌شود که به آسانی و تنها با یک دستمال خیس تمیز شود. هرچند نباید اجازه دهید کاغذ دیواری شما چرک شود و یا رنگ آن از بین برود. زیرا در آن صورت شستشوی آن‌ها بی فایده خواهد بود.

کاغذ دیواری

رنگ کاغذ دیواری

در حین انتخاب کاغذ دیواری برای منزل و یا محل کارتان مطمئنا با تنوع بسیار زیادی روبرو می‌شوید که تصمیم‌گیری را برای شما سخت می‌کند. شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید اما توصیه‌ای که متخصصان در این راستا انجام می‌دهند این است که استفاده از رنگ‌های روشن و شاد همراه با طرح‌های شکسته می‌تواند حال و هوایی تازه و انرژی‌بخش به خانه شما ببخشد و روحیه شما را به طور کامل عوض کند. این مسئله را فراموش نکنید که هر اتاق برطبق قاعده‌ای خاص طراحی شده است، پس در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری آن باید به آن قاعده توجه کنید.

برای اتاق خواب با توجه به این مسئله که برای کدام یک از اعضای خانواده‌ است انتخاب شما باید متفاوت باشد. به عنوان مثال اتاق یک دختر نوجوان باید پر از رنگ‌های شاد مانند آبی صورتی نارنجی و... باشد. اما دختران جوان تر بیشتر تمایل دارند تا به سراغ رنگ‌های سنگین‌تر مانند کرم، طلایی، آجری و طرح‌هایی ساده‌تر بروند.

قیمت کاغذ دیواری

وقتی صحبت از نو نوار کردن دکوراسیون داخلی خانه می‌شود موارد زیادی وجود دارد که افراد باید به آن بپردازند اما یکی از مهم‌ترین مسائل قیمت کاغذ دیواری‌ست. باید بدانید عوامل زیادی در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار است از جمله اینکه شما کدام نوع از کاغذ دیواری‌ها را انتخاب می‌کنید؛ کاغذ دیواری‌های قدیمی یا جدید؟ اگر بخواهیم به تفاوت‌های این دو اشاره کنیم از بارزترین آن‌ها عدم وجود ذوق طراحی، ترکیب طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در مدل قدیمی است. به‌گونه‌ای که کاغذ دیواری‌های امروزه بسیار متنوع بوده و حتی طراحی و چگونگی چیدمان آن‌ها نیاز به تخصصی خاص دارد که باعث می‌شود فضای خانه شما زیباتر از قبل به نظر آید.

با این حال قیمت نهایی محصول با توجه به هر رول که شامل 3 قواره کاغذ است محاسبه می‌شود. البته با توجه به برند انتخابی شما قیمت‌ها متفاوت می‌باشند. هرچند که با توجه به نوسانات بازار نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن‌ها مشخص نمود. پس بهترین کار این است که به فروشگاهی معتبر مراجعه کرده و قیمت‌های دقیق را بدست آورید.

منبع : گروه مهندسی کوئیک سازه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها