دستگاه بخور و مهمترین نکاتی که باید برای تهیه آن مورد توجه قرار گیرد!

یکی از دستگاه هایی که وجود آن در تمامی فصول می تواند برای منزل مفید باشد دستگاه بخور می باشد. اما اگر شما نیز قصد خرید دستگاه بخور را دارید می بایست قبل از خرید به نکاتی توجه کنید. که ما در این مقاله به بررسی این نکات می پردازیم.

هوای سالم در محیط شما می باید دارای میزانی از رطوبت باشد تا برای سلامتی شما و خانواده شما مفید باشد و به عنوان فاکتوری برایدرمان خشکی پوست به حساب آید. توجه داشته باشید که رطوبت به میزان بخار آب موجود در هوا گفته می شود. شما برای داشتن هوای مرطوب نیاز نیست که منتظر وقایع طبیعی بوده تا شرایط مناسب را برای شما فراهم آورد. بلکه با داشتن تجهیزات مختلفی از جمله دستگاه بخور می توانید این شرایط ایده آل را برای خود مهیا سازید. آن چنان که از نام این دستگاه متوجه خواهید شد، وظیفه این دستگاه مرطوب ساختن فضای محیط می باشد. دستگاه بخور برای رفع مشکل خشکی هوا و مرطوب ساختن آن ساخته شده است. ما در این مقاله به بررسی مهمترین نکات در هنگام تهیه دستگاه بخور می پردازیم.

دستگاه بخور

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دلیل استفاده از دستگاه بخور چه می تواند باشد؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که در بعضی از مکانها شرایط آب و هوایی به گونه ای است که بسیار خشک و آلوده می باشد. و انسان را از داشتن هوایی سالم و مرطوب دور نگه می دارد. حال با داشتن دستگاهی که بتواند این شرایط را برای شما مهیا سازد می توانید از لحاظ تنفسی شرایط بهتری را برای خود فراهم آورید. توجه داشته باشید که پیش تر از این به مزایای دستگاه بخور پرداخته شده است. اما هنگام خرید این دستگاه به نکات زیر توجه بیشتری داشته باشید.​

میزان فضا

دستگاه بخور

در هنگام خرید دستگاه بخور باید به این نکته توجه کنید که این دستگاه قرار است چه میزان از محیط را برای شما مرطوب سازد. بسته به میزان بزرگی فضای مورد نظر باید دستگاه خود را انتخاب کنید.

مخزن و ظرفیت آن

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه بخور به آن توجه شود میزان ظرفیت مخزن می باشد. به هر اندازه که گنجایش مخزن بزرگ باشد می تواند مقدار آب بیشتری را در خود جای دهد و دیگر نیاز نیست که شما به طور مدام به پر کردن مخزن این دستگاه فکر کنید. که این فاکتور نیز می تواند یکی از مهمترین اولویتها برای خرید این دستگاه باشد.

فاکتور قیمت دستگاه بخور

دستگاه مرطوب ساز

قیمت این دستگاه با توجه به شرایطی مانند مقدار فضایی که باید هوای آن را مرطوب سازد، مدل دستگاه، قدرت آن و … می تواند متفاوت باشد. حتما متوجه شده اید که دستگاهی که میزان فضای بیشتری را پوشش می دهد در مقایسه با دستگاهی که برای فضای کوچکتر انتخاب می شود قیمت بیشتری خواهد داشت. توجه داشته باشید که بحث قیمتی این دستگاه فقط به خود این دستگاه بر نمی گردد بلکه به میزان استفاده از آن نیز می تواند بستگی داشته باشد. یعنی اگر شما به طور مدام از این دستگاه استفاده کنید، ممکن است هزینه برق و آب مصرفی نیز بالا رود. پس شرایطی را برای استفاده از دستگاه بخور فراهم آورید که بتوانید هزینه های جاری پس از آن را کنترل کنید.

صدایی که ایجاد می کند

دستگاه بخور

اگر شما قصد استفاده از این دستگاه برای اتاق خواب خود را دارید این مورد می تواند بسیار حائز اهمیت باشد که میزان سر و صدایی که ایجاد می کند چقدر است. قطعا اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در هنگام خواب به میزان سر و صدای محیط حساس هستید باید از دستگاه رطوبت سازی استفاده کنید که میزان صدای که ایجاد می کند کمتر باشد تا بتوانید لحظات خوشی را برای خود ایجاد کنید.

ویژگی های ظاهری دستگاه بخور

انواع مرطوب کننده

تولید کنندگان این دستگاه همواره به فکر سلیقه های مختلف مردم بوده و این دستگاه را در ظاهر های متفاوتی تهیه کرده اند. حتی اگر شما قصد خرید این دستگاه را برای اتاق کودک دارید می توانید مدلهایی که برای این سن و سال جذاب باشند نیز در بازار پیدا کنید. کافی است کمی وقت گذاشته و مدل های مختلف آن را بررسی کنید تا بتوانید ظاهر دلخواه خود را پیدا کنید.

نحوه نگهداری از دستگاه

دستگاه های مرطوب کننده

شما از هر نوع دستگاه بخوری که استفاده می کنید برای داشتن دستگاهی با کارکرد مناسب باید به فکر تعمیر و نگهداری آن نیز باشید. تا از رشد انواع باکتریها و کپکها در مخزن آن جلوگیری کنید. همچنین شما هر از چند گاهی نیاز دارید که فیلتر دستگاه خود را تعویض کنید تا هوایی که ساطع می کنند هوای آلوده ای نباشد. همچنین شما برای طول عمر بیشتر این دستگاه از قرار دادن آن در دسترس کودکان اجتناب کنید تا از خطرات احتمالی نظیر افتادن و … جلوگیری شود.

حرف پایانی

شما برای این که بتوانید از سلامت بیشتری برخوردار باشید و از آنجا که بخور برای سرماخوردگی نیز موثر است می توانید از انواع دستگاه رطوبت ساز که مدل های آن نیز در بازار به وفور یافت می شود استفاده کنید. تا بتوانید احساس شادابی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنید. توجه داشته باشید که کدام یک از فاکتور های گفته شده برای شما اولویت بالاتری دارند ابتدا آنها را مشخص کنید سپس اقدام به خرید دستگاه بخور نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها