موافقت شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی

تسهیلات کمک به کرونا پرداخت می‌شود

در حالی که هنوز خانوارها و مشاغل با پیامدهای ناشی از کرونا دست به گریبان هستند، شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات جبرانی به خانوارها و مشاغل، استمهال تسهیلات و.... موافقت خود را اعلام کرد. شورای پول و اعتبار به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیرنده و سیاستگذار پولی و بانکی کشور حق لغو یا اعلام عدم موافقت با تصیمیات یا پیشنهادات بانک مرکزی را دارد.

تسهیلات کمک به کرونا پرداخت می‌شود

جلسه شورای پول و عتبار

شورای پول و اعتبار با سیاست‌ها و برنامه‌های اعتباری پیشنهاد رئیس‌کل بانک مرکزی در شرایط ناشی از شیوع کرونا موافقت کرد. با این موافقت تسهیلات به خانوارها و مشاغل آسیب دیده از شرایط شیوع کرونا پرداخت می شود. این موافقت به گزارش مستقل آنلاین در جلسه یک‌هزار و دویست و نود و یک شورای پول و اعتبار دیروز، ۹۹.۰۱.۱۹ که به ریاست عبدالناصر همتی برگزار شده اعلام شد. شورا پس از استماع و بحث و بررسی در رابطه با برنامه‌های در دست تدوین بانک مرکزی در سال جهش تولید، مقرر نمود در جلسات بعدی گزارش‌های لازم در این رابطه ارائه شود.

همچنین شورای پول و اعتبار با برنامه‌ها و سیاست‌های اعتباری پیشنهادی رئیس‌کل بانک مرکزی در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

در این جلسه همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی از خدمات پرسنل نظام بانکی در طول دوره شیوع ویروس کرونا که تعدادی از همکاران بانکی نیز در حین انجام مأموریت جان خود را از دست داده‌اند، به اطلاع اعضای شورا رساند.

شورای پول و اعتبار ضمن تقدیر از خدمات شبکه بانکی کشور و همدردی با خانواده جانباختگان کارکنان بانک‌ها ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا، مقرر کرد بانک مرکزی نسبت به هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی در ارتباط با فعالیت شعب بانک‌ها در شرایط بیماری کرونا و تداوم تأمین تجهیزات و امکانات لازم برای حفاظت از سلامت پرسنل توسط بانک‌ها، اقدام و به شبکه بانکی ابلاغ شود.

همچنین در این جلسه گزارشی از تمهیدات لازم برای ترمیم، تجهیز و ارتقای خدمات الکترونیکی شبکه بانکی با هدف کاهش ارائه خدمات حضوری در شعب بانک‌ها به اطلاع اعضای شورا رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها