ایران در جایگاه هشتم در بین کشورهای دارنده ذخایر مس قرار دارد

باافزایش ذخایر مس شرکت از 22 میلیون تن به 34 میلیون تن ایران توانست در جایگاه هشتم در بین کشورهای دارنده ذخایر مس قرار گیرد.

ایران در جایگاه هشتم در بین کشورهای دارنده ذخایر مس قرار دارد

به گزارش سرویس اقتصادی مستقل آنلاین دکتر اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر بازدهی بالای صنعت مس و سودآوری خوب این صنعت در میان صنایع دیگر گفت: در سال 2017، 98 درصد بنگاه‌های معدنی مس سوده بوده‌اند و در سال 2018، 99 درصد شرکت‌های تولیدکننده مس سودآور بودند.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب اظهار داشت: برخی بنگاه‌‌ های با حجم تولید بالا سودی بیش از 3000 دلار داشته‌اند در حالیکه کف سود بنگاه‌های تولید مس در دنیا 1150دلار است.

سعد محمدی با اشاره به افزایش تقاضای جهانی مس به‌دلیل کمرنگ شدن نقش نفت در بخش انرژی تا 2050 و عوامل بنیادی و تأثیرگذار بر آینده صنعت مس گفت: میزان مصرف انرژی الکتریسیته از 19 درصد کنونی به 49 درصد تا 30 آینده افزایش و در مقابل میزان مصرف نفت از 39 درصد کنونی به 13 درصد تا سال 2050 کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: میزان مصرف مس در خودروهای کنونی 8 کیلوگرم است و این در حالی است که در خودروهای الکتریکی بیش از 89 کیلوگرم مس مصرف خواهد شد بنابراین رشد مصرف انرژی ‌الکتریسیته متضمن افزایش مصرف مس است. 

سعدمحمدی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این عوامل است که اتحادیه اروپا در تدوین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای یک دهه آینده، مس را در ردیف نخستین و برترین عنصر سرمایه‌گذاری قرار داده است.

رشد دو برابری فعالیت‌ های اکتشافی شرکت مس

سعدمحمدی در ادامه با اشاره به رشد فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس در سال جاری گفت: نسبت به 40 هزار متر فعالیت اکتشافی سال گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 هزار متر عملیات اکتشافی انجام دادیم که این خود حاکی از یک رشد چشمگیر است.

مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر خوب که ذخایر مس شرکت افزایش چشمگیری داشته است گفت: با افزایش ذخایر مس شرکت از 22 میلیون تن به 34 میلیون تن ایران توانست در جایگاه هشتم در بین کشورهای دارنده ذخایر مس قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها