اولین قایق استاندارد غواصی کشور

اولین قایق استاندارد غواصی کشور با حمایت تسهیلاتی صندوق توسعه دریایی و نظارت سازمان بنادر و دریانوردی تولید و به بهره برداری رسید.

اولین قایق استاندارد غواصی کشور

ساخت دو فروند قایق استاندارد غواصی

به گزارش سرویس اقتصادی مستقل آنلاین و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی ساخت دو فروند قایق استاندارد غواصی با دریافت تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات صندوق با عاملیت بانک رسالت کیش با هدف بهره برداری در کلوپهای غواصی کیش و با تامین نیازمندی های کاربر بر اساس الزامات و قوانین سازمان بنادر و دریانوردی تحت نظارت موسسه رده بندی به پایان رسید. 

آقای جهانگیری مدیر عامل شرکت فایبر صنعت دریا کیش ضمن اعلام خبر فوق افزود: مشکلات اقتصادی خریداران در مراحل تامین منابع مالی و نیاز بخش گردشگری دریایی به شناورهای مدرن از موجب شد تا اکثر بهره برداران به دنبال تهیه شناورهای مستهلک و از رده خارج کشورهای عربی همجوار باشند که در راستای رفع این مشکل با هدف رونق تولید داخلی طی تعاملات انجام شده با صندوق توسعه دریایی و حمایت های مدبرانه و به موقع صندوق توسعه دریایی با اختصاص منابع مالی در قالب تسهیلات ارزان قیمت، شرکت فایبرصنعت دریاکیش به طراحی و ساخت اولین قایق غواصی استاندارد ساخت کشور اقدام نمود. 

مدیرعامل فایبرصنعت کیش در ادامه گفت: در حالی ساخت و آب اندازی یک فروند از این شناورها به اتمام رسیده که شناور دوم نیز در حال تجهیز نهایی میباشد.

توسعه صنایع دریایی

به گزارش مستقل آنلاین این شنـاور قـابلیت حمل 12 غواص با تجهیزات، با وزن تقریبی 1100 کیلوگرم و بـا دارا بودن موتور 250 اسب بخار، توان دریانوردی تا سرعت 30 نات را دارد.

جهانگیری اذعان داشت: بی شک حمایت ها و سیاست های حمایتی صندوق توسعه دریایی در شرایط کنونی کشور می تواند دلیلی برای رونق تولید و توسعه صنایع دریایی بر پایه تکنولوژی در دانش روز شود. این حمایت باعث‌ شد تا فایبرصنعت دریا کیش در پاسخ به نیاز بخش گردشگری چندین پلت فرم دیگر را در مرحله طراحی و قالب گیری قراردهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها