افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران

حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در دنیا حدود ۶ هزار میلیارد دلار است و ایران قصد دارد با رفع موانع، سهم ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی را افزایش دهد.

افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران

صادرات خدمات فنی و مهندسی 

به گزارش سرویس اقتصادی مستقل آنلاین حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ابتدای نشست هم اندیشی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، با بیان اینکه حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در دنیا حدود ۶ هزار میلیارد دلار است، گفت: تلاش داریم با رفع موانع، سهم ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی را افزایش دهیم.

تحریم و مشکلات بانکی

به گزارش مستقل آنلاین وی با بیان اینکه بخش خدمات می‌تواند پیشتاز صادرات باشد، گفت: تمرکز ما در صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورهای همسایه و شرکای تجاری مثل هند و چین است.

 فرهاد نوری، سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران نیز با بیان اینکه این نشست به منظور به روزرسانی وضعیت خدمات فنی و مهندسی و بررسی موانع و چالش‌های صادرات این حوزه برگزار شده است، گفت: تحریم و مشکلات بانکی موانعی را بر سر راه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایجاد کرده است و اگر پشتیبانی بانکی در کشور مقصد نداشته باشیم، پیش بردن پروژها سخت می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم صادرات مستقیم را به سرمایه‌گذاری مستقیم و مشترک در کشورهای هدف تبدیل کنیم، حمایت از پروژه ها در این کشورها دائمی و به نوعی تضمین می‌شود.

وی با تاکید بر شبکه سازی در حوزه خدمات فنی و مهندسی گفت: لازم است برای حمایت از این حوزه، خدمات فنی و مهندسی از یکسری ممنوعیت های صادراتی مستثنی شود تا بتوانیم در سال ۹۹ گام‌هایی برای توسعه صادرات این بخش برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها