دولت روحانی رکورددار بالاترین تورم!

نرخ تورم سالانه در آبان ۹۸ درحالی به ۴۱/۱ درصد رسید که این میزان به جز سال ۱۳۷۴ (دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی) بالاترین نرخ تورم طی ۶۰ سال اخیر یعنی از سال ۱۳۳۸ بوده است.

دولت روحانی رکورددار بالاترین تورم!

▫️در حالی که در  یک گزارش انتقادی علیه دولت، ادعا شده در سال ۱۳۹۶، ۱۸ میلیارد دلار مداخله ارزی در بازار صورت گرفته  و این اتفاقی منحصر به فرد در تاریخ مداخلات ارزی کشور قلمداد شده ؛ اما نگاهى به ارقام مشخص مى کند پیش از این مداخله ارزى با مبالغى بسیار بیشتر صورت گرفته است.

▫️به عنوان مثال طی سال‌های ۸۶ تا ۹۰ به ترتیب ۲۴، ۳۶، ۳۷، ۵۵ و ۵۰ میلیارد دلار، مداخله ارزی با هدف کنترل قیمت ارز در بازار انجام شده است و به این ترتیب این رکورد در واقع در دست دولت دهم است.

▫️دولت محمود احمدی‌نژاد در چهار سال خود به طور متوسط ۳۲ میلیارد دلار و سرجمع بالغ بر ۱۶۰ میلیارد دلار و فقط در سال ۸۹ بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار مداخله‌ ارزی انجام داده است.

▫️حجم کل ارز مداخله‌ای در بازار طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶، در مجموع ۳۵.۳ میلیارد دلار بوده است. به این ترتیب متوسط سالانه مداخله ارزی دولت یازدهم، ۷.۸ میلیارد دلار بوده و در سال ۹۶ عمدتاً به دلیل التهابات بین‌المللی با هدف حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز، این رقم به ۱۸.۵ میلیارد دلار رسید./ ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها