سهام آسیایی افت کرد/سقوط نرخ سود اوراق آمریکا به کمتر از دو درصد

مستقل آنلاین/اشتیاق اولیه سرمایه گذاران بدلیل آتش‌بس تجاری چین و آمریکا جای خود را به نگرانی در مورد تهدید واشنگتن برای وضع تعرفه‌های جدید بر واردات اروپا داده و این موضوع امروز موجب افت سهام شد .

سهام آسیایی افت کرد/سقوط نرخ سود اوراق آمریکا به کمتر از دو درصد

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، در حالی که اشتیاق اولیه در مورد آتش‌بس تجاری اخیر چین و آمریکا، جای خود را به نگرانی در مورد تهدید واشنگتن برای وضع تعرفه‌های جدید بر واردات اروپا داد، سهام آسیا افت کرد.

همچنین پس از اینکه کره‌جنوبی، یک روز پس از اعلام داده‌های ضعیف تولیدی، پیش‌بینی رشد اقتصادی و صادرات خود را کاهش داد، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد رشد اقتصادی جهان تشدید شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با افت ۰.۶ درصدی شاخص نیکی ژاپن، تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

بازارهای چین در ابتدای معاملات امروز خود افت کردند. کامپوزیت شانگهای ۰.۸۴ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ای‌اس‌اکس استرالیا بر خلاف روند بازارهای منطقه رشد کرد و ۰.۴۲ درصد بالا آمد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷۷ درصد افت کرد.

در معاملات دیشب وال‌استریت هم شاخص‌های سهام توانستند پس از اینکه در بیشتر ساعات معاملات بدون تغییر باقی بمانند، در انتها به رشدی اندک دست پیدا کنند. در این میان اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۲۹ درصد رشد توانست در رکورد تاریخی ۲۹۷۲.۹۸ واحد بسته شود.

به این ترتیب رشد سهام به دنبال آتش‌بس تجاری آمریکا و چین، پس از اجلاس اخیر روسای جمهور ۲ کشور، به سرعت در حال کمرنگ شدن است. هرچند تهدید وضع تعرفه‌های جدید فعلاً کنار گذاشته شده است، اما تعرفه‌های قبلی دو کشور که اجرایی شده و زنجیرهای تولید و عرضه را به هم ریخته است، حالا حالاها برداشته نخواهند شد.

از سوی دیگر دفتر نماینده تجاری آمریکا پس از اینکه در ماه آوریل لیستی از واردات اروپایی به ارزش ۲۱ میلیارد دلار را به وضع تعرفه تهدید کرد، روز گذشته در لیستی جدید، ۴ میلیارد دلار دیگر از کالاهای اروپایی را در معرض این تهدید قرار داد.

نرخ اوراق ۱۰ ساله آمریکا از ۲ درصد کمتر شد و به ۱.۹۶۹ درصد سقوط کرد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن تا ۱۰۷.۸۷ ین افت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها