گزارش رویترز از:

ضرر سنگین شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

شرکت لوفت هانزا اعلام کرد به دلیل اعتصابات گسترده کارکنان خود با ضرر سنگین مواجه شده است.

ضرر سنگین شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

لوفت هانزا ، در جدیدترین گزارش فصلی خود،چشم انداز درآمد 2024 خود را کاهش داد و اعتصابات و عقب ماندن از برنامه چشم انداز سالانه را در یک هشدار سود که سهم آن را ارسال کرد، مقصر دانست. کاهش بیش از 4 درصدی قیمت  سهام این شرکت هواپیمایی اکنون به پایین ترین سطح در 5 ماه گذشته رسیده است.

لوفت هانزا در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت آلمانی اکنون انتظار دارد سود تعدیل شده (بدون احتساب بهره و مالیات)  در سال جاری به 2.2 میلیارد یورو (2.3 میلیارد دلار) برسد، در حالی که پیش بینی قبلی برای درآمد پایدار در مقایسه با 2.68 میلیارد یورو در سال 2023 بود.

انتظار می رود جریان نقد یعنی با محاسبه پرداخت مالیات از سوی این شرکت، در سال 2024 حداقل 1 میلیارد یورو باشد که کمتر از پیش بینی قبلی حداقل 1.5 میلیاردی است.

این شرکت هواپیمایی همچنین در سه ماهه اول زیان 849 میلیون یورویی در مقابل زیان 273 میلیونی سال قبل گزارش داد.

در این بیانیه آمده است: «زیان به دلیل اعتصابات در بخش های مختلف بیشتر از حد انتظار بود،که حدود 350 میلیون یورو بر درآمد تأثیر گذاشت.»

سهام لوفت‌هانزا پس از سقوط به 6.576 یورو که پایین‌ترین میزان از نوامبر 2023 است، با 4.3 درصد کاهش به 6.580 یورو معامله شد.

این شرکت در هفته‌های اخیر موافقت کرده است که دستمزد مهمانداران و کارکنان زمینی خود را افزایش دهد تا به مجموعه‌ای از اعتراضات کارمندان و کارگران خود که باعث لغو فراگیر پروازها شده‌اند پایان دهد.

اقدام صنعتی جداگانه توسط کارکنان امنیتی فرودگاه آلمان بر مشکلات این شرکت افزوده است.

لوفت هانزا همچنین یکی از خطوط هوایی است که تعدادی از پروازهای خود را به مقصد و از خاورمیانه به دلیل افزایش تنش بین ایران و اسرائیل لغو کرده است.

این گروه اعلام کرد که انتظار دارد نتیجه عملیاتی خود در سه ماهه دوم نسبت به سال قبل کمتر باشد و از تاثیر منفی 100 میلیون یورویی بیشتری در این دوره خبر دهد.

در سه ماهه دوم سال 2023، لوفت هانزا سود تعدیل شده 1.09 میلیارد یورو را ثبت کرد.

لوفت هانزا گفت که تاثیر سه ماهه دوم به دلیل اثراتی بود که اختلافات دستمزدی حل شده، به ویژه در خطوط هوایی لوفت هانزا، بر تقاضای کوتاه مدت برای رزرو سفر و همچنین درگیری های مداوم در خطوط هوایی اتریش داشت.

این شرکت هواپیمایی افزود: «علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که افزایش ظرفیت در سه‌ماهه دوم کمی کمتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، برای حمایت از بهبود وقت‌شناسی برای مشتریان و به دلیل تأخیر در تحویل هواپیماهای جدید باشد».

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها