قائم مقام شرکت صبانور:

لزوم استفاده از ماشین آلات روز جهانی برای حرکت به سمت اکتشافات عمیق/ معارضان محلی و دولتی را خانواده خود می‌دانیم

قائم مقام شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور گفت: امروز اکتشافات در کشور در حال حرکت به سمت عمق بیشتر است، اما اگر قرار باشد از تولیدات داخلی استفاده کنیم و اجازه واردات دستگاه‌های حفاری و ماشین آلات ندهیم، اقبالی در این خصوص نخواهیم داشت.

لزوم استفاده از ماشین آلات روز جهانی برای حرکت به سمت اکتشافات عمیق/ معارضان محلی و دولتی را خانواده خود می‌دانیم

 

“غلامرضا هاشمی” در دومین کنفرانس تخصصی اکتشاف استیل پرایس افزود: ایران کشوری با منابع معدنی و تنوع زیاد است، اما استفاده آنچنانی از این مواهب طبیعی نکرده‌ایم؛ این در حالیست که کشورهایی همچون عربستان و عمان که از منابع معدنی غنی برخوردار نیستند استفاده بیشتری نسبت به ما داشته‌اند.

هاشمی گفت: تلاش عمانی‌ها برای جلب سرمایه‌گذاران قابل تقدیر است، این در حالیست که ما دسترسی به آب‌های آزاد و سایر مزایا را داریم اما استفاده‌ای نکرده‌ایم.

وی با اشاره به معارضان محلی و معارضان دولتی خاطرنشان کرد: ما هیچگاه خودمان را جای این افراد و سازمان‌ها نگذاشته‌ایم تا به جای تقابل با آنها، تعامل را در پیش بگیریم. در ماه‌های اخیر این رویه در صبانور در پیش گرفته شده معارضان محلی و فرزندانشان را در واحدها جذب کرده‌ایم و در موضوع منابع طبیعی در نظر داریم یک رینگ سبز به دور کارخانه‌هایمان تعریف کنیم تا مانع انتشار گرد و غبار ناشی از کارخانه‌های فراوری شود.

قائم مقام صبانور با اشاره به اینکه در دو سال گذشته صبانور رشد قابل توجهی در موضوع اکتشافات داشته، گفت: برنامه ما برای سال ۱۴۰۲ انجام ۶۰ هزار متر حفاری بود، اما تا امروز موفق به بیش از ۸۰ هزار متر حفاری شده‌ایم که منجر به اکتشاف ذخایر سنگ آهن بسیار چشمگیری شده است.

وی اظهار داشت: امروز مدعی هستیم که سومین ذخایر بزرگ سنگ آهن ایران را پس از سنگان و گهرزمین در اختیار داریم.

هاشمی تصریح کرد: امروز علاوه اکتشافات در محدوده‌های تحت مالکیت خود، در سه رینگ مختلف ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلومتر مربعی اکتشافات‌مان را ادامه می‌دهیم، همچنین اکتشافات ژئو متالوژی انجام می‌دهیم و رویکرد نوآورانه در صبانور در پیش گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: صبا نور اولین شرکت ایرانی است که گزارشات اکتشافی آن در قالب سیستم بین‌المللی جورک ارائه می‌شود. در این راه از افرادی در کشور استفاده کردیم که لایسنس جورک را در اختیار دارند.

قائم مقام صبانور تصریح کرد: ما ناگزیر هستیم تا از سیستم‌های بین‌المللی به ویژه در موضوع سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

وی گفت: در رویکرد جدید صبانور طرح‌های توسعه بر پایه سیستم‌های بای‌بک و فاینانس به پیش می‌رود و اگر گزارشات ما استاندارد لازم را نداشته باشد، در همان مرحله نخست با شکست مواجه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها