یارانه بهمن‌ماه گم شد؟

یارانه نقدی بهمن کجا گم شده است؟

یارانه بهمن‌ماه گم شد؟

یارانه تشویقی بین ۱۸ تا ۲۰ هر ماه شارژ می‌شود و سرپرست خانوار تا پانزدهمین روز ماه بعد می‌تواند با آن اقلام مشخص شده در فهرست کالابرگ را خریداری کند.

یارانه بهمن امروز و فردا برای افرادی که فکر می‌کردند با بداقبالی از فهرست مشمولان یارانه نقدی حذف شده‌اند واریز خواهد شد. نگرانی سرپرستان خانوار دهک سوم تا نهم بی‌مورد بوده است.

کالابرگ همچنان به‌عنوان گزینه‌ای اختیاری در دسترس ۹ دهک درآمدی قرار دارد، اما تنها هفت دهک اول درآمدی مشمول دریافت یارانه تشویقی شناخته می‌شوند. مبلغ یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومان است و یارانه خانوار دهک اول تا سوم را به نفری ۶۲۰ هزار تومان و یارانه دهک چهار، پنج، شش و هفت را به نفری ۵۲۰ هزار تومان افزایش می‌دهد. پیچیده شد نه؛ بیایید تغییرات جدید یارانه نقدی را با زبانی ساده مرور کنیم بلکه بالاخره متوجه شویم براساس تغییرات تازه اعمال شده، قرار است یارانه نقدی کی به حسابمان واریز شود، چطور از کالابرگ استفاده کنیم و چه کسانی مشمول یارانه تشویقی هستند؟

چه کسانی مشمول یارانه تشویقی هستند؟

یارانه تشویقی در قالب طرح فجرانه و اختصاص اعتبار به کالابرگ هفته گذشته اجرا شد. مدت اجرای طرح فجرانه سه‌ماه است و از ۱۸ بهمن تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند. واریز یارانه نقدی هم از این پس برای دهک اول تا سوم در تاریخ ٢۵ ماه و برای دهک چهارم تا نهم در روز ۳۰ ماه انجام می‌شود.

یارانه تشویقی در قالب کالابرگ علاوه بر یارانه نقدی برای مردم واریز می‌شود و از آن تنها می‌توان برای خرید استفاده کرد. اعتبار یارانه تشویقی در قالب در طرح فجرانه، بین ۱۸ تا ۲۰ هر ماه شارژ می‌شود و سرپرست خانوار در صورت تمایل فرصت دارد تا روز پانزدهم ماه با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید ۱۱ قلم کالای مشخص در فهرست کالابرگ اقدام کنند.

یارانه تشویقی قبلا به خانواری تعلق پیدا می‌کرد که عوض برداشت از عابربانک، یارانه نقدی خود را به خرید در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی اختصاص بدهند. سرپرست خانوار دهک چهار تا هفت باید حداقل ۸۰ هزار تومان از یارانه هر عضو را در طرح کالابرگ هزینه می‌کرد، اما در طرح فجرانه شرط استفاده از کالابرگ حذف شده و خانوار می‌تواند ۲۲۰ هزار تومان خرید یارانه اضافی را به خرید ۱۱ قلم کالای اعلام شده اختصاص دهد.

یارانه تشویقی برخلاف تصور، تنها در یک مرحله تخصیص پیدا نمی‌کند و سرپرست خانوار در صورت تمایل می‌تواند آن را طی چند نوبت یا به مرور در فروشگاه‌های متصل به طرح خرج کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها