تا وقتی دولت تصمیم‌گیر است دزدی و فساد تکرار می‌شود

تا وقتی دولت برای ارز و تولید و مصرف تصمیم می گیرد، فساد میلیارد دلاری تکرار می‌شود.

تا وقتی دولت تصمیم‌گیر است دزدی و فساد تکرار می‌شود

دنیای اقتصاد نوشت:

برای بستن پرونده‌های فسادی چون مورد اخیر، جز بازگشت به نظام تک‌نرخی، محور قرار گرفتن بازار به جای تصمیمات بوروکراتیک در تامین و تخصیص ارز و احترام به حقوق شهروندان در فرآیند تجارت کشور، هیچ راه دیگری وجود ندارد وگرنه دولت‌ها هم تغییر می‌کنند و فسادها همچنان رخ خواهد داد.

در عین حال برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر در نظام تک‌نرخی، یارانه باید به شکل نقدی به گروه‌های هدف برسد. این وظیفه همه کارشناسان و دلسوزان است که با وجود هزینه‌هایی که می‌تواند تاکید بر این راه داشته باشد و با وجود ذی‌نفعان بزرگ وضعیت موجود، برای بازگشت فرآیند تجاری بازارمحور تمام سعی و تلاش خود را به‌کار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • زارعی

    اگر قدرت در دست بازار باشد گرانی روز افزون می شود چون حرص،و طمع بازار سیری ناپذیر است الان آنچه که مشاهده می کنیم چند برابر شدن قیمت ها است که حدیقف هم ندارد تنها راه کنترل محصولات در اختیار گرفتن مکانیزم کنترلی توسط دولت است در غیر این صورت سر مردم زیر گیوتین بازار قرار می گیرد که مهار ناپذیر می شود بلایی که بر سر ملت آورده می شود به دلیل اینکه بازار در دست مخالفان دولت است و آنها انتقام سیاسی از مردم می گیرند تا در رای گیری تجدید نظر کنند البته بازاریان در اشتباه هستند چون اعتبار خود را در گرانی روز افزون می فروشند که احیا کردن آن سخت است بعد با ورشکستگی مواجه می شوند

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها