چگونه تتر را نقد کنیم؟

افراد بسیاری که تازه وارد حوزه رمز ارزها شده‌اند، هنگام فروش تتر و نقد کردن آن با مشکل مواجه می‌شوند.

چگونه تتر را نقد کنیم؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که فردی برایتان ارز دیجیتال USDT ارسال کرده است اما نمی‌دانید چگونه آن را به ریال یا تومان تبدیل و نقد کنید، این مطلب را از دست ندهید.

مراحل فروش تتر

برای فروش تتر و تبدیل آن به ریال می توانید در یک صرافی ایرانی معتبر نظیر بیت 24 ثبتنام کرده و با انتقال و فروش تتر معادل پول ریالی خود را برداشت کنید. در ادامه این قسمت، مراحل گام به گام این فرآیند را آموزش خواهیم داد.

1. ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی

اولین مرحله برای نقد کردن تتر، انتخاب یک صرافی رمز ارزی ایرانی معتبر است. امروزه پلتفرم‌های زیادی در بازار ایران کار خود را آغاز کرده‌اند که از میان آن‌ها، می‌توان بیت 24 ران نام برد. صرافی بیت24 یکی از پلتفرم‌های آنلاین مبادله دارایی‌های رمز ارزی خوشنام است که طی 4 سال فعالیت خود تا کنون، توانسته رضایت بیش از 95 درصد از کاربران خود را جلب کند.

یکی از مزایای استفاده از بیت 24 برای فروش تتر، وجود «بازار معاملات حرفه‌ای» آن است که علاوه بر امکان فروش آنی، قابلیت سفارش‌گذاری لیمیت، استاپ و OCO را نیز فراهم کرده است. بنابراین علاوه بر فروش مستقیم تتر و تبدیل آن به تومان، می‌توانید این استیبل کوین را با ارزهای مختلف دیگری نظیر بیت کوین، اتریوم و بیش از 100 جفت دیگر معامله کنید.

مشابه بسیاری دیگر از صرافی‌های آنلاین، فروش USDT در بیت24 نیازمند ثبت نام و تکمیل مراحل احراز هویت است. پس از آن حساب کاربری شما فعال شده و قادر به معامله دارایی‌ها و همچنین استفاده از کیف پول داخلی آن هستید. در صورت خرید ارزهای دیجیتال و نگهداری آن‌ها در والت داخلی بیت24، از پرداخت کارمزد شبکه معاف خواهید شد. برای ثبت نام در بیت 24، وارد آدرس bit24.cash شوید.

2. افتتاح حساب بانکی به نام خودتان

هنگام ثبت نام در بیت24، باید یک کارت بانکی به‌نام خودتان را نیز ثبت کنید تا حساب‌تان فعال شود. به‌دلیل ملاحضات قانونی مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا و ارز، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کارت بانکی به‌غیر از کارت متعلق به دارنده حساب در صرافی‌های رمز ارزی وجود ندارد. به‌عنوان مثال، شما نمی‌توانید حساب کاربری را در بیت24 به‌نام خودتان ساخته اما از حساب بانکی یکی از اعضای خانواده خود برای خرید و فروش رمز ارزها استفاده کنید.

بنابراین اگر حساب یا کارت بانکی به‌نام خودتان ندارید، در اسرع وقت به نزدیکترین شعبه بانک محل سکونت‌تان مراجعه کرده و یک حساب برای خود افتتاح کنید.

3. انتقال تتر به حساب صرافی بیت24

پس از ثبت نام و احزار هویت، نوبت به انتقال تترها به حساب خود در صرافی بیت 24 و فروش آن‌ها می‌رسد. برای اینکار:

  1. ابتدا از پنل کاربری خود، روی منوی «خرید و فروش آنی» کلیک کنید. در این قسمت، می‌توانید به‌صورت آنی و در قیمت لحظه‌ای به فروش USDTهای خود اقدام نمایید.

  2. در ادامه، از قسمت «انتخاب ارز دیجیتال»، همان گزینه اول یعنی تتر را انتخاب کنید.

  3. حال چون قصد فروش USDT را داریم، از گزینه‌های سمت چپ بالای صفحه، روی «فروش» کلیک کنید.

  4. نهایتا مقدار تتری که مایل به انتقال از کیف پول شخصی به حساب صرافی بیت24 هستید را وارد نمایید.

  5. در آخر نیز روی فروش تتر کلیک کنید.

2

در صفحه بعد، دو گزینه «ذخیره در کیف پول نقدی بیت24» و «واریز به حساب بانکی» برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه «ذخیره در کیف پول نقدی بیت24» به شما اجازه می‌دهد که معادل تومانی تترهای فروخته‌شده را در داخل حساب خود در صرافی بیت 24 نگهدارید. این کار به‌شما اجازه می‌دهد که اگر در زمان‌های آتی مایل به خرید رمز ارزی دیگری بودید، از همین موجودی استفاده کرده و دیگر مرحله اضافی شارژ حساب برای خرید را طی نکنید.

در صورت انتخاب گزینه «واریز به حساب بانکی» نیز معادل ریالی تترهای فروخته‌شده در قیمت آنی آن هنگام ثبت سفارش، در اسرع وقت توسط بانک عامل پردازش شده و به حساب بانکی شما واریز می‌شود. حال گزینه مورد نظر خود را انتخاب و روی «تایید و پرداخت» کلیک کنید:

در مرحله بعد نوبت به «انتخاب شبکه پرداخت و آدرس» می‌رسد:

  • شبکه پرداخت: برای اینکه تترها را به حساب بیت24 منتقل کنید، باید شبکه‌ای که در حال حاضر رمز ارزهای USDT شما روی آن قرار دارد را انتخاب نمایید. یعنی چه؟ اجازه دهید با مثالی توضیح دهیم. فرض کنید کیف پول شما تراست والت است. در کیف پول‌تان، صفحه تتری که قرار است بفروشید را باز کنید. در این صفحه باز شده که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در گوشه چپ بالای صفحه، شبکه تتر شما نوشته شده است:

3

همانطور که شماهده می‌کنید، شبکه تتر ما "ERC20" است. بنابراین برای اینکه ارزهای ما در بلاک چین گم نشود، باید در صرافی بیت 24 نیز شبکه را "ERC20" انتخاب کنیم. حال اگر شبکه تتر شما چیزی دیگری مانند TRC20 یا BEP20 یا هر گزینه دیگری بود، دقیقا همان شبکه را نیز در صرافی بیت24 انتخاب کنید.

  • آدرس: بعد از انتخاب شبکه پرداخت، یک آدرس برای شما نمایش داده می‌شود. این آدرس همان آدرسی است که باید تترها را به آن ارسال نمایید. برای این کار، در کیف پول تراست والت، روی گزینه "Send" ضربه زده و آدرسی که برایتان نمایش داده شده است را در بخش آدرس ارسالی وارد کرده یا با استفاده از دوربین گوشی، کد QR آن را اسکن کنید. نهایتا در کیف پول تراست والت خود، روی گزینه "Send" ضربه بزنید تا تترها به آدرس شما در صرافی بیت24 ارسال شود. (البته دقت داشته باشید که ارسال تتر روی شبکه ERC20 نیازمند پرداخت کارمزد شبکه به‌صورت رمز ارز ETH است که ارتباطی با صرافی بیت24 ندارد. بنابراین پیش از این کار، باید مقداری توکن ETH نیز خریداری کنید):

  • کد پیگیری (TXID): گزینه آخری که باید تکمیل کنید، کد پیگیری یا هش تراکنش نام دارد. برای پیدا کردن هش تراکنش خود، پس از انتقال تترها به بیت 24، در همان کیف پول تراست والت خود، تراکنش مربوط را باز کنید. در این صفحه گزینه "More Details" را مشاهده می‌کنید. روی آن ضربه بزنید. اگر شبکه‌ای که انتخاب کرده بودید ERC20 بوده باشد، اکنون باید وارد وبسایتی به آدرس etherscan.io شده باشید. در بالای صفحه، گزینه‌ای به‌نام "Transaction Hash" را مشاهده می‌کنید که زیر آن یک رشته کاراکتر نوشته شده است. آن را کپی کرده و در قسمت کد پیگیری صرافی بیت24 وارد کنید.

در آخر هم تایید و ثبت کد را بزنید. درخواست شما در سریع‌ترین زمان ممکن پردازش شده و معادل ریالی تترها به حساب‌تان واریز خواهد شد. اگر در هر کدام از این مراحل به کمک نیاز داشتید، با پشتیبانی صرافی بیت24 که به‌صورت 24 ساعته در حال خدمت‌رسانی به کاربران است، ارتباط برقرار کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • شهرزاد

    صرافی خوب که فارکس داشته باشه معرفی کنید لطفاً

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها