فراخوان همزمان پزشکان و کارگران مترو برای اعتصاب

پزشکان و کارگران سراسر کشور به دلیل مشکلات معیشتی با هدف ضربه زدن به دولت فراخوان همزمان اعتصاب منتشر کرده اند.

فراخوان همزمان پزشکان و کارگران مترو برای اعتصاب

به گزارش مستقل آنلاین، اسکای نیوز نوشت:

قرار است بیش از 20000 نفر از اعضای RMT (اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل انگلستان) که در راه آهن کار می کنند در پایان ماه جاری در یک اقدام اعتصابی جدید محل کار خود را ترک کنند.

اتحادیه راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای 14 شرکت فعال در بخش قطار به دلیل شرایط کار، حقوق و امنیت شغلی اعتصاب خواهند کرد.

همچنین نگرانی‌های مداومی از سوی اتحادیه‌ها در مورد برنامه‌هایی برای بستن تقریباً تمام باجه‌های فروش بلیط در بریتانیا وجود دارد.

اعتصاب و تحصن  در 26 آگوست و 2 سپتامبر برگزار می شود.

دبیر کل RMT، میک لینچ، گفت: " انگیزه و روحیه اعضای ما در مناقشه ملی ما بر سر امنیت شغلی و شرایط کار، پایدار و مصمم است. ما مجبور شدیم برای اعتصاب بیشتر اقدام کنیم زیرا هیچ پیشنهاد بهبودیافته یا اصلاح شده ای از سمت دولت دریافت نکرده ایم. "

وی افزود اعضای ما و اتحادیه ما تا رسیدن به یک راه حل عادلانه به مبارزه ادامه خواهند داد.

تعدادی از اپراتورهای اصلی، از جمله خدمات بین‌المللی LNER و Avanti West Coast، و همچنین Trans Pennine Express و East Midlands Railway تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

همچنین اقدامات مداومی از سوی رانندگان قطار در اتحادیه ASLEF وجود دارد، که اقداماتی کوتاه از اعتصاب و امتناع از اضافه کاری انجام می دهند.

سخنگوی گروه تحویل ریلی نهاد متولی قطارها و راه آهن در انگلستان گفت: «ما اکنون سه پیشنهاد ارائه کرده‌ایم که آخرین آنها افزایش حقوق کارکنان را تا 13 درصد و همچنین تضمین امنیت شغلی را در پی داشت و مدیر اجرایی RMT بدون توضیح قانع‌کننده راه مذاکره در این باره را مسدود کرده است. ما همچنان آماده گفتگو هستیم و بارها گفته‌ایم که می‌خواهیم حقوق کارگران خود را افزایش دهیم، اما تا زمانی که رهبری و مجری اتحادیه هم از مواضع خود عقب نشینی کنند و با حسن نیت با کسری 30 درصدی درآمد این صنعت همکاری کنند. اقتصاد کشور که همچنان با پسا کووید دست و پنجه نرم می کند، حرکت رو به جلو برایش دشوار است.»

این اعلام در حالی است که پزشکان جوان آخرین اعتصاب خود را آغاز کردند. هزاران متخصص پزشکی در ساعت 7 صبح کار خود را متوقف کردند و به مدت چهار روز به دلیل اختلاف حقوق و شرایط مشابه دست به اعتراض زدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها