هشدارها به لندن

تورم سرسام آور در پیش است

تحلیلگران اقتصادی نسبت به وقوع تورم سرسام آور در انگلیس طی ۳ ماه آینده هشدار دادند.

تورم سرسام آور در پیش است

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی در ماه گذشته، تورم بریتانیا را به بالاترین نرخ خود در 40 سال اخیر رساند.

همچنین طبق آمار رسمی،احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه آینده را تقویت کرد.

 دفتر آمار ملی اعلام کرد که تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ژوئن به 9.4 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از فوریه 1982 و بالاتر از 9.1 درصد در ماه می و بالاتر از 9.3 درصد در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بود.

آخرین افزایش به این معنی است که بریتانیا بالاترین نرخ تورم را در میان اقتصادهای پیشرفته گروه هفت از سال 1985 داشته است، اگرچه بسیاری از کشورهای کوچکتر اتحادیه اروپا در حال حاضر شاهد رشد سریع‌تر قیمت‌ها هستند.

 داده های روز چهارشنبه گمانه‌زنی ها را تقویت کرد که بانک مرکزی اروپا در ماه آینده افزایش نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه انتخاب خواهد کرد که بزرگترین افزایش از سال 1995 خواهد بود. منابع خبری روز سه شنبه به رویترز گفتند بانک مرکزی اروپا در حال بررسی چنین حرکتی در این هفته است.  

 سورن تیرو، مدیر اقتصاد سازمان تجارت حسابداری ICAEW، گفت: افزایش تورم به این معنی است که حرکت برای افزایش نیم واحدی نرخ بهره در ماه اوت در حال رشد است.

با این حال، تشدید سیاست های پولی بسیار تهاجمی خطر رکود را افزایش می دهد و برای مقابله با عوامل جهانی که این موج تورمی را تحریک می کند، کار چندانی انجام نمی دهد.

دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد که تورم اصلی در ماه ژوئن از 5.9 درصد در ماه می به 5.8 درصد کاهش یافت، همچنین این مرکز آماری به افزایش 42 درصدی قیمت بنزین نسبت به سال گذشته و افزایش تقریبا 10 درصدی قیمت مواد غذایی به عنوان محرک های اصلی تورم در ماه گذشته اشاره کرد که ضربه محکمی به خانواده های کم درآمد خواهد بود.

 اندیشکده بنیاد رزولوشن اعلام کرد که تورم تخمینی توسط این گروه قبلاً دو رقمی اعلام شده است.

 بحران هزینه های زندگی موجی از اقدامات صنعتی را از سوی اتحادیه های کارگری به راه انداخته است و در میان سه نامزد باقی مانده در رقابت برای جانشینی بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر، بحث های داغی مطرح شده است.

 به گفته مرکز ملی آمار انگلیس قیمت‌های پرداخت شده توسط کارخانه‌ها برای مواد و انرژی - یکی از عوامل کلیدی قیمت‌هایی که بعداً توسط مصرف‌کنندگان در مغازه‌ها پرداخت شد - در ژوئن 24 درصد بیشتر از سال قبل بود که بزرگترین افزایش از زمان شروع این رکوردها در سال 1985 بود. قیمت‌ها توسط کارخانه‌ها 16.5 درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از سپتامبر 1977 بود.

 در پاسخ به این داده ها، ندیم زهاوی، وزیر دارایی گفت که بریتانیا در مواجهه با تورم سرسام آور تنها نیست و دولت در حال پیوستن به برنامه‌های بانک مرکزی انگلیس برای مقابله با این مشکل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها