دلیل مخالفت قطعه سازان با واردات خودرو چیست؟

قطعه‌سازان غول‌های پنهان صنعت خودروسازی هستند که بسیاری آنها را به عنوان تصمیم‌گیرندگان اصلی این عرصه اقتصادی در کشور قلمداد می‌کنند.

دلیل مخالفت قطعه سازان با واردات خودرو چیست؟

رمزگشایی از یک نامه محرمانه درباره واردات خودرو

همه چیز از یک نامه به سران سه قوه آغاز شد. نامه‌ای که یک منبع آگاه می‌گوید اصلا قرار نبود رسانه‌ای شود و یک جورهایی محرمانه بود. نامه‌ای که درباره نگرانی‌ها برای واردات خودروهای کارکرده بود. این نامه رسانه‌ای و مشخص شد قطعه‌سازان هم نگران واردات خودروهای دست دوم هستند. ماجرای این نامه به ۲۷ تیرماه بازمی‌گردد.

انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو در نامه‌ای به سران سه قوه، ضمن هشدار نسبت به بروز چالش برای صنعت داخل در صورت واردات خودروی کارکرده، بازنگری در این مورد را خواستار شد.

قطعه‌سازان غول‌های پنهان صنعت خودروسازی هستند که بسیاری از کارشناسان آنها را به عنوان تصمیم‌گیرندگان اصلی این عرصه اقتصادی در کشور قلمداد می‌کنند که معمولا در پشت پرده قرار دارند و به عنوان متهمان اصلی کیفیت نازل خودروهای داخلی، عموما از پاسخگویی طفره می‌روند و در پشت مسئله تولید ملی سنگر می‌گیرند. اما علت مخالفت آنها با قانون واردات خودروهای کارکرده که قرار است در صورت به فعل رسیدن، ‌نقش به تعادل رساندن بازار بی‌سامان خودرو در کشور را داشته باشد چیست؟/هفت صبح

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها