بیت کوین در آستانه شکستن رکورد های گذشته

بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتلال جهان بار دیگر گران شد و این گمانه زنی را تقویت کرد که رکرودهای گذشته را بشکند.

بیت کوین در آستانه شکستن رکورد های گذشته

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، روز جمعه به بالاترین قیمت در بیش از یک سال گذشته رسید، که تا حدی با کمک برنامه بلک راک (BLK.N) برای ایجاد صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) یک هفته سود را محدود کرد.

بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، هفته گذشته درخواست راه اندازی iShares Bitcoin Trust را ارائه کرد، یک ETF که نگهبان آن Coinbase Custody خواهد بود و همچنین به سرمایه گذاران نهادی اجازه می دهد تا در معرض خرید ارز دیجیتال قرار بگیرند.

صرافی کریپتو EDX Markets با حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری Charles Schwab، Fidelity و Citadel Securities نیز در اوایل این هفته اعلام کرد که امکان معامله بر روی برخی از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

این اقدامات علاقه سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال را احیا کرده است که پس از یک سری ورشکستگی شرکت‌های رمزنگاری از جمله سقوط ناگهانی صرافی FTX در اواخر سال گذشته، دچار رکود شده‌اند.

تشدید احساسات منفی، بررسی های نظارتی را افزایش داده است، از جمله اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در این ماه برای شکایت از غول های رمزنگاری Coinbase Global (COIN.O) و Binance، به اتهام نقض قوانین آن. این 2 شرکت این اتهامات را رد می کنند.

بیت کوین از زمان تشکیل پرونده بلک راک، نزدیک به 25 درصد افزایش یافته است. این قیمت در روز جمعه به 31458 دلار رسید که بالاترین سطح از 7 ژوئن 2022 بود و آخرین بار با 3.29 درصد افزایش به 30872 دلار رسید.

کیت لارنس، شریک عمومی Bloccelerate VC که در پروژه‌های رمزنگاری سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: «ابرهای تاریکی که بر کریپتوها سایه انداخته‌اند در روزهای اخیر در میان انبوه علاقه‌های سازمانی از بین رفته‌اند.»

زمانی که نرخ‌های بهره پایین بود، سرمایه‌گذاران روی ارزهای دیجیتال تمرکز کردند و بازار را به اوج ارزش 3 تریلیون دلاری در سال 2021 رساندند. اما طبق داده‌های CoinGecko، با افزایش نرخ‌ها محتاطانه رفتار کردند و ارزش بازار اکنون در حدود 1.24 تریلیون دلار است.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، از هفته گذشته بیش از 16 درصد رشد داشته است. روز جمعه با 1.63 درصد افزایش به 1903.20 رسید.

برخی از ناظران بازار گفتند که سرکوب SEC ممکن است برای بیت کوین خوب باشد، که به طور کلی یک کالا در نظر گرفته می شود تا یک امنیت، و بنابراین فراتر از اختیارات SEC است.

داگ شونک، مدیر عامل تحقیقات دارایی دیجیتال، گفت: «دعوای SEC فرصت هایی را برای بازیکنان قوی و منظم ایجاد کرده است، بنابراین من محتاطانه خوشبین هستم که این رویداد BlackRock تا حدی پایدار باشد.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها