هفته آینده بنزین گران خواهد شد

دولت اعلام کرد طرح افزایش قیمت بنزین از هفته آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

هفته آینده بنزین گران خواهد شد

به گزارش مستقل آنلاین، businessplus نوشت:

در ایرلند قیمت سوخت از نیمه شب گذشته حدود 6 درصد در هر لیتر افزایش پیدا کرد زیرا کاهش مالیات غیر مستقیم در بودجه شروع به کاهش کرد.

وظایف دولت به عنوان بخشی از اقدامات برای مبارزه با بحران هزینه های زندگی کاهش یافت، اما میشل مارتین روز گذشته هشدار داد که این کاهش نمی تواند برای همیشه ادامه یابد.

او گفت:" هیچ وقت قرار نبود آنها به طور مداوم در آنجا حضور داشته باشند. بنابراین من فکر می کنم در آماده سازی برای بودجه امسال، پس از تعطیلات تابستانی، ما باید شناسایی کنیم که کجا باید هدف گذاری کنیم و کجا باید منابع خود را اولویت بندی کنیم."

پدی کامین از AA گفت که جایگاه های سوخت شلوغ تر چند بار در روز سوخت جدید دریافت می کنند و بلافاصله باید نرخ های بالاتر را بپردازند.

وی گفت: اکثر رانندگان تا آخر هفته شاهد افزایش قیمت سوخت خواهند بود. با این حال، یک منبع صنعتی گفت: گاراژها نباید بلافاصله قیمت ها را افزایش دهند، بلکه باید منتظر بمانند تا مخازن خود با سوخت تازه با نرخ تعرفه افزایش یافته پر شود.

قیمت بنزین به ازای هر لیتر 6 سی سی و گازوئیل 5 درجه افزایش می یابد. گازوئیل کشاورزی نیز یک درصد در هر لیتر افزایش خواهد یافت.

 

دو افزایش دیگر در مالیات غیر مستقیم برای 1 سپتامبر و 31 اکتبر برنامه ریزی شده است که تا آن زمان مایکل مک گرات، وزیر دارایی، سطح مالیات غیر مستقیم سوخت را به طور کامل به سطوح اولیه سال 2022 بازگرداند.

بازگشت هنجارهای مالیات غیر مستقیم برای خانوارهای ایرلندی خطر جدی ایجاد می کند زیرا آنها همچنان با هزینه های انرژی بالاتر دست و پنجه نرم می کنند. او افزود: «اگرچه برخی از افراد ممکن است سعی کنند با دوچرخه سواری یا پیاده روی تا محل کار و مدرسه، استفاده از خودرو را در ماه های تابستان کاهش دهند، اما برای بسیاری از مردم، این امکان پذیر نیست.

خانواده‌هایی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند به ویژه با این قیمت‌های بازگردانده شده آسیب خواهند دید.»

درموت جول، رئیس انجمن مصرف‌کنندگان ایرلند، گفت: «این هنوز هم تأثیر خواهد داشت، زیرا از نظر تورم فاصله زیادی داریم، بنابراین این کمکی نخواهد کرد.» نکته دیگری که باید نظارت دقیقی داشته باشد اعمال این افزایش است؛ این افزایش از نیمه شب امکان پذیر نیست.

هر گاراژی که سوخت در مخازن خود داشته باشد، قبلاً عوارض مربوط به آن را پرداخت کرده است، بنابراین قیمت ها نباید از امشب افزایش یابد، این باید در یک دوره زمانی اتفاق بیفتد.

وی افزود: به همین دلیل باید نظارت دقیقی صورت گیرد و کسانی که در نیمه شب قیمت خود را افزایش می دهند باید نشان داده شود که این کار را انجام داده اند.

تانیست آقای مارتین تاکید کرد که دولت ملاحظات بودجه دیگری در ماه های آینده دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها