مالکان برای تخلیه ملکشان شرخر استخدام می‌کنند/

با تعیین سقف اجاره‌بها، برخی مالکان برای دورزدن قانون و تخلیه واحد خود اقدام به استخدام شرخر و اوباش می‌کنند،

مالکان برای تخلیه ملکشان شرخر استخدام می‌کنند/

روزنامه جام جم: استخدام شرخر علیه مستاجران!

هنوز در خصوص نحوه مدیریت بازار الگوی واحدی وجود ندارد.

این سردرگمی با ورود سایر نهادهایی مانند مجلس و دولت نیز بیشتر شده به طوری که مصوبات این دو قوه نیز به دلیل این‌که مخاطب خاص ندارد، معمولا اجرایی نمی‌شود. اتاق اصناف بارها اعلام کرده به دلیل کمبود نیرو امکان نظارت بر تمام واحدهای فعال در این بخش را ندارد.

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی نیز افزایش نجومی اجاره‌بها را مربوط به واسطه‌گری دلالان و مشاوران املاک می‌داند و می‌گوید نظارت بر مشاوران املاک وظیفه اتاق اصناف است. مشاوران املاک نیز با بیان این که قیمت‌گذاری توسط مالکان صورت می‌گیرد انتقادات را به سمت مالکان هدایت می‌کنند.

با تعیین سقف اجاره‌بها، برخی مالکان برای دورزدن قانون و تخلیه واحد خود اقدام به استخدام شرخر و اوباش می‌کنند، در این شرایط مستاجر بدون پشتوانه قانونی و به دلیل نگرانی از آبرو و جان خود، مجبور به تخلیه خانه می‌شود.

یکی از مستاجران می گوید: «اکنون گرفتن حکم تخلیه برای مالکان سخت شده و صاحبخانه ما، با کمک‌گرفتن از شرخر و اراذل و اوباش مرا مجبور به تخلیه واحد مسکونی کرد.»

اما قوه‌قضاییه بر اساس قوانین موجود و احترام به حق مالکیت نسبت به صدور احکام اقدام می‌کند. برای مدیریت این بخش نیاز است قوانین حوزه مسکن متناسب با شرایط روز بازتعریف شود. در کنار وضع قوانین باید نسبت به تقویت اتاق اصناف اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها