زمان ثبت نام ایران خودرو و سایپا در مرحله دوم سامانه یکپارچه + جزییات

آنگونه که در برخی خبرها آمده است فرآیند فروش ایران خودرو و سایپا در طرح یکپارچه عرضه خودرو از روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود.

زمان ثبت نام ایران خودرو و سایپا در مرحله دوم سامانه یکپارچه + جزییات

به گزارش مستقل آنلاین؛ هر چند قرار بود مرحله دوم ثبت نام ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه از امروز آغاز شود اما به دلایلی این موضوع با تاخیر آغاز می شود.

جهان صنعت نیوز نوشت: مرحله اول ثبت نام ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه با حواشی زیادی پایان یافت. حتی حواشی آن تا امروز و پس از گذشته حدود دو ماه ادامه دارد.

در این شرایط وزارت صمت گفته بود که مرحله دوم فروش ایران خودرو و سایپا از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود. مهم‌ترین موضوع این بود که نوبت تحویل بسیاری از متقاضیان به ویژه متقاضیان فروش ایران خودرو به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. در این شرایط چگونه دوباره شاهد برگزاری فروش خودرو در سامانه یکپارچه خواهیم بود؟

حتی گفته می شد که برخی از خودروسازان پرتقاضا در مرحله دوم حاضر نخواهند بود.

چرا ثبت نام ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه عقب افتاد؟

آنچه که باعث شد که مرحله دوم ثبت نام ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد. امکان ویرایش خودرو برای متقاضیان فروش ایران خودرو در مرحله اول بود. وزارت صمت برای افرادی که نوبت تحویل آن‌ها در مرحله اول فروش سامانه یکپارچه به سال آینده موکول شده بود، امکان تغییر خودرو را فراهم کرد.

بر همین اساس به دلیل مسائلی از جمله آنالیز وضعیت ثبت نام بعد از تغییر نوع خودرو مرحله دوم فروش ایران خودرو و سایپا به تعویق افتاده است.

زمان ثبت نام ایران خودرو و سایپا در مرحله دوم مشخص شد؟

آنگونه که در برخی خبرها آمده است فرآیند فروش ایران خودرو و سایپا در طرح یکپارچه عرضه خودرو از روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود.

بدین ترتیب که متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو می توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir  نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. پس از زمان مذکور ثبت‌نام و مرحله انتخاب خودرو توسط متقاضیان آغاز می شود.

کدام خودروهای در مرحله دوم سامانه یکپارچه شرکت می‌کنند؟

همانگونه که گفته شد،‌ این احتمال وجود دارد که برخی خودرو سازان همانند ایران خودرو در مرحله دوم شرکت نکنند. این موضوع نیز به دلیل تقاضای بالا در مرحله اول ثبت نام ایران‌خودرو بود. با این وجود گفته می‌شود که  ایران خودرو، سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی حضور دارند.

اما در مورد خودروهای عرضه شده اطلاعاتی منتشر نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها