ثبت نام پیش فروش ایران خودرو و سایپا تمدید شد؛ برای این افراد + جزئیات

حاشیه های بزرگترین فروش خودرو در این گزارش آمده است؛ ثبت نام پیش فروش ایران خودرو و سایپا تنها برای این افراد تمدید شد.

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو و سایپا تمدید شد؛ برای این افراد + جزئیات

به گزارش مستقل آنلاین؛ پیش فروش ایران خودرو و پیش فروش سایپا به پایان رسید. البته هفتم و هشتم فروردین دوباره امکان ثبت نام وجود دارد اما تنها برای برخی از افراد.

به نوشته جهان صنعت نیوز، پیش فروش بزرگ خودرو، همانند عنوان خود،‌ با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است. در حالی دو مرحله از پیش فروش ایران خودرو و سایپا به پایان رسیده که به جرات می توان گفت بسیاری از افراد متقاضی نتوانستند در این طرح شرکت کنند.

پیش فروش ایران خودرو

ایران خودرو در این برنامه فروش ۱۳ خودرو عرضه کرده بود. خودروهای عرضه شده در پیش فروش ایران خودرو عبارت بودند از:

وانت آریسان ۲.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دستی.

پژو ۲۰۷ Tu3.

دناپلاس دستی و اتوماتیک.

تارا دستی و اتوماتیک.

سورن پلاس دوگانه و بنزینی.

پارس ساده ، پارس ELX XUP و پارس سفارشی.

پیش فروش سایپا

سایپا نیز برای این مرحله از فروش خودرو ۵ خودرو در نظر گرفته بود. خودروهای عرضه شده در پیش فروش سایپا عبارت بودند از:

شاهین G

– کوییک آر اتومات و دستی

کوییک اتومات

کوییک اس

مرحله اول ثبت نام 

مرحله اول ثبت نام پیش فروش ایران‌خودرو و سایپا مربوط به افتتاح حساب وکالتی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه و واریز ۱۰۰ میلیون تومان بود. اتفاقا بسیاری از مشکلات ثبت نام کنندگان مربوط به این مرحله است. افراد باید حساب را به نام سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده وکالتی می کردند. اما چون این موضوع برای اولین بار بود متقاضیان خرید خودرو به اشتباه افتادند.

در حقیقیت افراد متقاضی پیش فروش ایران خودرو،‌حساب خود را به نام ایران خودرو وکالتی کردند. همچنین متقاضیان پیش فروش سایپا حساب وکالتی را به نام این شرکت ایجاد کردند.

مرحله دوم ثبت نام

در مرحله دوم افراد بایستی از ۲۶ اسفند تا ۲۸ اسفند به سامانه خرید خودروهای داخلی به نشانی https://esalecar.ir/ مراجعه می کردند. در این مرحله با ورود اطلاعاتی شناسنامه ای می توانستند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. البته این زمان تا روز ۲۹ اسفند ماه نیز تمدید شد.

اما تنها افرادی که حساب وکالتی خود را در زمان تعیین شده ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را واریز کرده بودند، ‌قادر به انتخاب خودروی مورد نظر بودند. به بیان دیگر،  افرادی زیر قادر به انجام مرحله دوم پیش فروش ایران خودرو و سایپا نبودند:

در زمان تعیین شده حساب خود را وکالتی نکرده بودند.

در زمان تعیین شده برای مرحله اول مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به حساب وکالتی واریز نکرده بودند.

افرادی که به اشتباه حساب خود را به نام ایران خودرو و سایپا وکالتی کرده بودند.

البته در این میان افرادی بودند که حساب خود را به درستی وکالتی و مبلغ را نیز در زمان تعیین شده واریز کرده بودند اما موفق به ثبت نام در پیش فروش ایران خودرو و سایپا نشدند.

تمدید ثبت نام پیش‌فروش ایران خودرو و پیش‌فروش سایپا

بنابر اعلام وزارت صمت در روزهای هفتم و هشتم فروردین سامانه فروش خودروهای داخلی دوباره باز می شود. اما تنها افرادی می توانند در مرحله دوم پیش فروش ایران خودرو و سایپا را انجام دهند که به دلیل مشکل سامانه قادر به ثبت نام نبودند. به بیان دیگر افرادی که حساب خود را به اشتباه وکالتی کرده بودند و یا مبلغ را در زمان مورد نظر واریز نکردند، ‌همچنان قادر به ثبت نام نخواهند بود.

البته آنگونه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است، برای این افراد دوباره در خرداد ماه امکان ثبت نام فراهم خواهد شد. البته به نظر می رسد در این مرحله خودروهای کم تقاضا عرضه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها