رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

شرکت ملی صنایع مس ایران نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد

به گزارش مس پرس، دکتر مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق که به منظور بازدید از مجتمع مس سرچشمه به استان کرمان سفر کرده است، پس از بازدید از این مجتمع در نشست خبری که با حضور دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سایر معاونان و مدیران برگزار شد، گفت: در سازمان بورس به تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران کمک خواهیم کرد.

شرکت ملی صنایع مس ایران نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد

وی با بیان اینکه انتشار اوراق بدهی توسط این شرکت می‌تواند سرعت انجام پروژه‌های آن را افزایش دهد، افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران شرکتی است که  به واسطه قرارگرفتن در بین شرکت های سهام عدالت، متعلق به 50 میلیون سهامدار و شرکتی مردمی است. این شرکت نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: صنعت مس آینده خوبی دارد و به راحتی می‌توان در مورد 40 سال آینده آن سخن گفت چرا که سرمایه‌گذاری در این صنعت بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

دکتر عشقی با تاکید بر این که موضع ما در سازمان بورس این است که از رانت کور و بی‌هدف جلوگیری کنیم، افزود: رانتی که در زنجیره اول تولید، توزیع می شود در بازار های غیر رسمی فروخته می‌شود و سود آن به جیب دلال می رود، ما به دنبال مقابله با آن هستیم.

وی گفت: برای تامین مالی طرح‌های پیشران اقتصادی کشور برنامه داریم که حتما از طریق ابزارهای بدهی و سرمایه‌‌ای بتوانیم این برنامه‌ها و پروژه‌ها را تامین مالی کنیم.

دکتر عشقی همچنین با بیان این که موضوع نخستین شرکت سهامی عام پروژه را با شرکت ملی صنایع مس پیش برده‌ایم و به عرضه عمومی خواهیم رساند، گفت: از این طریق منابع عمومی و منابعی که مردم در دست دارند و می‌خواهند در یک سرمایه‌گذاری سودآور به کار بگیرند را، این ابزار در اختیارشان قرار داده می شود.

وی افزود: اگر شرکت ملی صنایع مس برای پروژه‌های مختلف خود نیاز به منابع مالی داشته باشد آمادگی داریم از طریق انتشار انواع اوراق کمک کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس یکی از مجموعه‌های صنعتی بود که مجوز اولین شرکت تأمین سرمایه را دریافت کرد  و هم اکنون فعالیت آن شروع شده است و انتظار داریم که این شرکت تأمین سرمایه در این فرایند تأمین مالی طرح‌ها نقش ویژه‌تری را ایفا کند.

دکتر عشقی تصریح کرد: شرکت ملی مس یکی از عرضه‌کننده‌های بزرگ در شرکت بورس کالا است که انواع محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کند و ما همواره از این عرضه‌های مالی حمایت کرده‌ایم و تمام تلاشمان این بود که یک بازار شفاف و منصفانه هم برای فروشنده و هم برای خریداران محصولات شرکت ملی مس در بورس کالا ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها