تأمین مالی 1000 میلیارد ریالی در بازار سرمایه از طریق انتشار صکوک مرابحه

معاون اعتبارات و راهبری شعب بانک صنعت و معدن از تأمین مالی به مبلغ 1000 میلیارد ریال در بازار سرمایه از طریق انتشار صکوک مرابحه با ضمانت این بانک خبر داد.

تأمین مالی 1000 میلیارد ریالی در بازار سرمایه از طریق انتشار صکوک مرابحه

عبدالرضا ولی الهی اظهار داشت: در راستای برنامه راهبردی بانک صنعت و معدن با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در تأمین مالی و استفاده از روش‌های نوین آن، اوراق صکوک مرابحه شرکت تولیدی طب پلاستیک نوین به منظور تامین مواد اولیه به مبلغ 1000 میلیارد ریال با ضمانت این بانک انتشار یافت.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: این اوراق 4 ساله، با نرخ پرداختی 18 درصد با مواعد پرداخت سه ماه یک ‌بار بوده و از طریق فرابورس ایران عرضه عمومی شد. 

 معاون اعتبارات و راهبری شعب این بانک خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز صکوک مرابحه شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان به ارزش 4000 میلیارد ریال جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز در خطوط تولیدی از طریق شرکت فرابورس عرضه شد و شرکت تولیدی طب پلاستیک نوین نیز دومین شرکتی است که اوراق صکوک مرابحه آن با ضمانت بانک صنعت و معدن منتشر می‌شود.

ولی الهی عنوان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ سهم بازار سرمایه در تأمین مالی واحد‌های تولیدی در مقایسه با نظام بانکی به طور قابل توجهی پایین می‌باشد. از سوی دیگر، با توجه به محدودیت‌های مؤسسات مالی در تأمین مالی واحدهای تولیدی و نیاز روزافزون آنها به سرمایه در گردش به منظور حفظ اشتغال و تولید، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به منظور تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی غیرقابل اجتناب بوده و در همین راستا، انتشار صکوک مرابحه به عنوان یکی از اقدامات کلیدی ذیل راهبرد استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در تأمین مالی واحد‌های تولیدی در دستور کار این بانک قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: درخواست چندین شرکت جهت انتشار صکوک مرابحه به مبلغ بیش از 10 هزار میلیارد ریال توسط مدیریت ارزیابی‌ طرح‌ها و اعتبارات دریافت شده است که پس از تکمیل مدارک توسط متقاضیان، فرایند پذیرش آن آغاز خواهد شد.

ولی الهی در پایان بیان داشت: به منظور استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی،‌ انتشار اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) نیز به عنوان یکی از ابزار‌های تامین مالی زنجیره‌ای (SCF) در دستور کار این بانک قرار گرفته است و فرایند اجرایی انتشار اوراق گام به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال برای زنجیره تامین‌کنندگان دو شرکت بزرگ خودرو‌سازی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی، اوراق مذکور منتشر شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها