فرشاد مومنی، اقتصاددان:

اندازه جمعیت فقیر ایران دو برابر شده! فقط ایران به همراه 8 کشور دیگر تورم بالای 40 درصد دارند

فرشاد مومنی، اقتصاددان گفت: در ژانویه سال 2023 گزارشی توسط صندوق بین المللی پول منتشر شده که میگوید 39 کشور جهان زیر 5 درصد و 96 کشور جهان تورم بین 5% تا 10% تورم دارد یعنی 135 کشور تورم یک رقمی دارند. حکومتگران ما لیست آن کشورهایی که تورم یک رقمی دارند را نگاه کنند و ببینند آدم شرم می کند یا نه؟

اندازه جمعیت فقیر ایران دو برابر شده! فقط ایران به همراه 8 کشور دیگر تورم بالای 40 درصد دارند

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از جماران، فرشاد مومنی، اقتصاددان گفت: در تاریخ برنامه ریزی ایران، برای اولین بار است که در فاصله سالهای 1397 تا 1399 که ما بی سابقه ترین شوک های ارزی را تا قبل از شیرین کاری های دولت آقای رئیسی داشتیم، اندازه جمعیت فقیر ایران دو برابر شده است. اینها آمارهایی است که خودتان منتشر کرده اید.

 

135 کشور تورم یک رقمی دارند و فقط ایران به همراه 8 کشور دیگر تورم بالای 40 درصد دارند

مومنی، گفت: در ژانویه سال 2023 گزارشی توسط صندوق بین المللی پول منتشر شده که میگوید 39 کشور جهان زیر 5 درصد و 96 کشور جهان تورم بین 5% تا 10% تورم دارد یعنی 135 کشور تورم یک رقمی دارند. حکومتگران ما لیست آن کشورهایی که تورم یک رقمی دارند را نگاه کنند و ببینند آدم شرم می کند یا نه؟ حق جامعه ما این است که از آن کشورها عقب تر باشد؟ همان گزارش می گوید 41کشور دنیا تورم بین 10%-20% دارند.  یعنی 176 کشور دنیا تورم شان زیر 20 درصد است سپس می گوید 8 کشور در دنیا وجود دارد که تورم بین 20%-40% و 9 کشور هم تورم بیش از 40% دارند. ایران را با کشورهایی مثل زیمباوه، ونزوئلا، سودان، ترکیه، آرژانتین و .. هم پالگی کرده اند یعنی تنها این 5 کشور از ما وضع بدتری دارند. بعد از ایران کشورهای سریلانکا، سورینام و یمن قرار دارند. یعنی سورینام وضع بهتری نسبت به ما دارد. اصلا از مردم نظرخواهی کنید ببینید چقدر از وجود کشوری به نام سورینام اطلاع دارند؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها