بهترین نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه کدام است؟

بهترین نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه کدام است؟

با پیشرفت صنعت مد و دکوراسیون، خوشبختانه امروزه روش‌های گوناگونی برای بازسازی منزل و به خصوص آشپزخانه‌ها ابداع شده است.

انتخاب چگونگی بازسازی منزل و بخصوص آشپزخانه و به خصوص کابینت‌های آن، به میزان بودجه کارفرما بستگی دارد. با این وجود همیشه هم نیاز به صرف هزینه‌های نجومی برای داشتن یک آشپزخانه مدرن با کابینت‌های لوکس نخواهد بود. درواقع اگر با اقدامات هوشمندانه و انتخاب‌های صحیح، اقدام به انجام این کار نماییم، به طبع علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نهایتا شاهد یک آشپزخانه شیک و مدرن با کابینت‌های باکیفیت خواهیم بود. تنها کافیست چند دقیقه از وقت خود را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا اطلاعات ارزشمندی در رابطه با بهترین نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه کسب نمایید.

کابینت های گلاس مدرن، بهترین گزینه برای بازسازی آشپزخانه

مهم‌ترین بخش از مراحل بازسازی آشپزخانه، مربوط به تعویض کابینت‌ها می‌باشد. زیرا علاوه براینکه بخش عمده هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، تاثیر مستقیمی بر زیبایی و جلوه دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز خواهد گذاشت. بنابراین انتخاب یک کابینت با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب، سبب می‌شود تا در نهایت صاحب یک آشپزخانه شیک و بی‌نظیر باشید. از جمله پرطرفدارترین کابینت‌هایی که امروزه برای بازسازی فضای این بخش از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابینت های گلاس مدرن است. این محصول مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که به واسطه آن توانسته از سایر مدل‌های مشابه خود، پیشی بگیرد و در سرتاسر دنیا عنوان محبوب‌ترین کابینت مدرن آشپزخانه را به خود اختصاص دهد. همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی علل محبوبیت این محصول بپردازیم.

تنوع طرح و رنگ بالا

متریال اصلی کابینت های گلاس مدرن، ام دی اف است. ورقه‌های ام دی اف به دلیل روکش‌های متنوع و جذابی که دارند، به راحتی پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه‌ای بوده و همواره دست خریداران در انتخاب رنگ و طرح مورد علاقه‌شان باز است. فلذا از آنجایی که کابینت های گلاس مدرن هم نوعی کابینت ام دی اف با روکش شیشه- پلاستیک است، از تنوع طرح بالایی برخوردار می‌باشد و این مزیت سبب شده تا بسیاری از خریداران کابینت، اسم مدل را برای منازل خود انتخاب نمایند.

قیمت مقرون به‌صرفه کابینت های گلاس مدرن

یکی دیگر از مزایایی که سبب شده تا کابینت های گلاس مدرن به عنوان بهترین نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه شناخته شود، قیمت مناسب در مقایسه با سطح کیفی و مرغوبیت آن است. البته طور کلی عوامل مختلفی می‌تواند در تعیین قیمت نهایی یک کابینت، نقش داشته باشد، ما آنچه در این میان حائز اهمیت می‌باشد، این است که بهای تمام شده این کابینت نسبت به دیگر مدل‌های مشابه، شما را شگفت زده خواهد کرد. در ادامه چند پارامتر مختلف را که تاثیر بسزایی در تعیین قیمت کابینت دارند، خدمتتان عرض می‌کنیم:

  • متراژ کلی کابینت و ابعاد آن
  • متریال به کار برده شده در ساخت کابینت
  • ابزار و یراق آلات مصرفی
  • حق الزحمه نصابان
  • طرح (مدل) و رنگ انتخابی
  • برند متریال و لوازم استفاده شده

نظافت آسان و بی‌دردسر

سطح کابینت های گلاس کاملا صاف و صیقلی بوده و هیچ اثری از برآمدگی و ناهمواری بر روی آن وجود ندارد. از طرفی عایق رطوبت نیز می‌باشد. به همین خاطر شما خیلی راحت می‌توانید با یک دستمال ساده که رطوبت ناچیزی دارد، تمام کثیفی‌ها و گرد‌وغبار را از سطح آن بزدایید؛ بدون اینکه نیازی به پاک کننده‌های شیمیایی یا سفید کننده باشد.

قدرت انعکاس نور در فضا

بهترین نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه های کوچک و متراژ پایین، مدل های گلاس می‌باشد. این محصول روکش شفافی دارد که قادر به بازتاب نور بوده و به واسطه آن، نقش موثری در نورپردازی فضای آشپزخانه ایفا می‌کند. از این‌رو بهترین گزینه برای آشپزخانه‌هایی که متراژ پایینی داشته و نورگیر مناسبی ندارند، به شمار می‌رود‌.

ماندگاری بالا و طول عمر مناسب

این کابینت در برابر حرارت، رطوبت و تغییر دما مقاوم می‌باشد. همچنین متریالی که در ساخت آن استفاده می‌شود، ام دی اف است که طی یک پروسه خاص و تحت فشار و حرارت بالا، مشتقات چوب و رزین در هم آمیخته می‌شوند. همین امر در نهایت منجر به تولید یک تخته فیبر بسیار مستحکم و مقاوم می‌شود که آن را ام دی اف می‌نامند. از این رو کابینت‌هایی که با این متریال ساخته می‌شوند، از ماندگاری و طول عمر مناسبی برخوردار می‌باشند و کابینت های گلاس مدرن یک نمونه از آن به شمار می‌رود.

مزایا و معایب کابینت های گلاس مدرن

تا اینجای کار راجع به ویژگی‌های مثبت بهترین نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه (کابینت های گلاس مدرن) صحبت کردیم که به نوعی همان مزایای این محصول محسوب می‌شدند. فلذا در این بخش قصد داریم برخی از معایب و نقاط ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم، تا در نهایت به یک نتیجه کلی برای ارزش خرید این محصول برسیم.

  • کابینت های گلاس دارای متریال ام دی اف بوده و از نظر برشکاری، انعطاف پذیری چندان زیادی ندارد، به همین خاطر کابینت‌هایی که با این متریال ساخته می‌شوند، لبه‌های زاویه‌دار و تیزی دارند.
  • به دلیل سطح شفاف و براقی که دارد، لکه پذیری بالایی داشته و اغلب جای انگشتان دست یا خراش‌های مختلف بر روی آن باقی می‌ماند. البته برای تمیز کردن لکه‌ها نیاز چندانی به شوینده و... نخواهد بود و با یک پارچه ساده هم قابل نظافت است.
  • با اینکه نسبت به رطوبت مقاومت خوبی دارد، اما در هر صورت مغزی آن ام دی اف بوده و برای اینکه طول عمر بالایی داشته باشد، توصیه می‌کنیم تا حد امکان در معرض آب و رطوبت قرار ندهید.
  • این کابینت‌ها تنها از یک سمت دارای روکش های گلاس می‌باشند.

کابینت نئوکلاسیک بهتر است یا های گلاس مدرن؟

هر یک از این دو محصول ویژگی و مزایای مختص به خود را دارند و به طور کلی بسته به سلیقه و نیاز هر فرد، انتخاب‌ها متفاوت خواهند بود. به عبارتی اگر آشپزخانه شما متراژ پایینی داشته و نورپردازی مناسبی ندارد، کابینت های گلاس مدرن به دلیل قابلیت انعکاس نور، گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

اگر رنگ چیدمان و دکوراسیون منزل‌تان خاص و کمیاب است، باید از کابینتی استفاده کنید که تنوع طرح و رنگ بالایی داشته باشد، تا به رنگ مدنظرتان برسید. در این باره، کابینت های گلاس مدرن، از تنوع طرح و رنگ بیشتری برخوردار است. ضمنا کابینت های گلاس مدرن نسبت به کابینت نئوکلاسیک، در اغلب موارد قیمت پایین‌تری دارد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های بهترین نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه پرداختیم و دانستیم که کابینت های گلاس مدرن همان انتخاب مطلوب و مقرون به‌صرفه برای اغلب منازل خواهد بود. امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالاتی که در ذهن خود داشتید، برسید. با این وجود اگر همچنان سوال یا نظری در رابطه با این موضوع دارید، حتما در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

منبع:

گروه معماری آترینا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها