با حذف بسته های محرک مالی پکن؛

قیمت ها در بازار فلزات کاهشی شد

پس از اینکه چین هدف محتاطانه رشد اقتصادی حدود ۵ درصدی را برای سال تعیین کرد و هیچ بسته محرک اقتصادی جدیدی در این راستا اعلام نکرد، قیمت‌ها در بازارهای کالایی از مس تا سنگ آهن کاهشی شد.

قیمت ها در بازار فلزات کاهشی شد

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو به نقل از بلومبرگ، با حذف بسته‌های محرک اقتصادی چین، قیمت مس ۱.۹ درصد کاهش یافت اما به دلیل اینکه هدف رشد اقتصادی چین کمتر از انتظارات بود، زیان را به ۰.۳ درصد کاهش داد.

هدفی که در کنگره ملی خلق تعیین شد به پکن پس از اینکه هدف سال گذشته را با اختلاف زیاد از دست داد، فضای بیشتری برای مانور می‌دهد. عدم وجود یک اعلامیه مهم برای تقویت املاک و زیرساخت‌ها، شور و شوق را در میان سرمایه‌گذاران فلزات کاهش می‌دهد که بسیاری از آنها به دنبال محرک‌های بیشتری برای تقویت بازارهای سال جاری بودند.

هیچ یک از اسناد رسمی منتشر شده تاکنون نشان نمی‌دهد که مقامات مشتاق به نوعی تقویت گسترده برای اصلاح اقتصاد پس از بحران مالی جهانی یا در آغاز همه‌گیری کرونا هستند. هدف برای فروش اوراق قرضه دولتی محلی – ستون فقرات سرمایه‌گذاری زیرساختی که بخش عمده‌ای از تقاضای مواد خام را هدایت می‌کند – نیز کم بود.

جیانگ هانگ رییس بخش تجاری شرکت منابع یونگ‌گانگ با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارج از کشور نسبت به پتانسیل‌های موجود برای محرک‌های بیشتر بیش از حد خوش بین بوده‌اند: نشست کنگره ملی خلق این پیام را ارسال کرد که دولت به جای ارائه محرک‌های عظیم، تنها هدفش حمایت و ثبات اقتصادی است و بر روی برخی از فلزات از جمله مس شرط بندی کرده است.

رایان مک کی استراتژیست کالایی اوراق بهادار تی‌دی عنوان کرد: فقدان قید فوریت برای تسهیل سیاست‌های اضافی در چین، بر روی بازار فلزات اساسی سایه افکنده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها