انتخاب دوباره شافعی به عنوان رییس اتاق تهران

انتخاب دوباره شافعی به عنوان رییس اتاق تهران

به گزارش مستقل آنلاین، 

ر اساس نتایج انتخابات امروز (یکشنبه ۲۶ خرداد ۹۸) هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، غلامحسین شافعی مجدد به عنوان رئیس پارلمان بخش خصوصی انتخاب شد.

در انتخابات امروز هیأت رئیسه دوره نهم اتاق بازرگانی، غلامحسین شافعی، رئیس دوره هشتم اتاق ایران و یونس ژائله سعد اباد، رئیس اتاق تبریز، دو کاندیدای ریاست اتاق ایران بودند.

از مجموع ۴۵۱ تعرفه رأی توزیع شده برای انتخاب رئیس اتاق ایران، جمعاً ۴۴۸ رأی به صندوق ریخته شد که از این تعداد، ٦ رأی باطل شد و ۳۰۲ رأی به شافعی و ١٤٠ رأی به ژائله اختصاص داشت.

در ادامه این مراسم، فرآیند انتخابات برای تعیین نواب آغاز شد و  افراد ذیل به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.

نایب رئیس اول حسین سلاح ورزی با ۳۵۳رای

نایب رئیس دوم مسعود خوانساری با ۳۲۰

نایب رئیس سوم محمدرضا انصاری با ۲۷۹ رای

نایب رئیس چهارم محمد امیرزاده با  ۲۷۶رای

همچنین برای خزانه دار غلامحسین جمیلی و محمد پیر موذن کاندید شدند که جمیلی ۲۲۲ رای و پیر موذن۲۱۵   رای توانستند کسب کنند.

تنها داوطلب برای منشی، کیوان کاشفی بود که بدون رای گیری به این سمت انتخاب شد

گفتنی‌ست هشتمین دوره اتاق بازرگانی ایران با دستور جلسه انتخاب هیات رئیسه برگزار شد. در مرحله اول مطابق پیش‌بینی‌ها غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی مشهد و یونس ژائله ‌سعدآبادی رئیس اتاق بازرگانی تبریز برای ریاست انتخاب شدند.

ژائله در معرفی خود با انتقاد از عملکرد اتاق در دوره‌های گذشته به خصوص در بخش تحریم‌ها گفت: وقتی کشور با چنین تحریم‌های سنگینی مواجه شده، اتاق نیز باید رویه خود را تغییر دهد. اکنون که اروپا از کار کردن با ما خودداری می‌کند باید تمرکز خود را بر روی 15 کشور همسایه بگذاریم. ما 52 کشور آفریقایی داریم که می‌توانیم بر روی بازارهای آنها کار کنیم اما متاسفانه اتاق فقط تورهای اروپایی با هزینه شما هیات نمایندگان برگزار می‌کنند.

در ادامه این جلسه که به ریاست هیات رئیسه سنی که ریاست آن برعهده علا میرمحمد صادقی است، غلامحسین شافعی نیز برنامه‌های خود را تشریح کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد گفت: ما باید آماده شرایط ویژه‌ای باشیم. ما به احتمال زیاد شاهد کسری بودجه دولت خواهیم بود و محدودیت‌های ارزی جدیدی را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی باید دارای یک مرکز پژوهش‌ها مانند مرکز پژوهش‌های مجلس باشد و فعالیت آن به رسمیت شناخته شود.

وی گفت: ما باید دفاتر ملی تجاری را مانند سایر کشورها راه‌اندازی کنیم و تجارت خارجی کشور را هدایت‌شده، نه فقط برای همسایه‌ها بلکه برای تمامی کشورها هدایت کنیم.

 

 

.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها