از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور ارائه شد؛

پیشنهاد 38 میلیارد تومانی برای مقابله با فرونشست زمین در تهران

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: بسته پیشنهادی این سازمان برای مواجهه با فرونشست زمین در تهران نیازمند اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی است.

پیشنهاد 38 میلیارد تومانی برای مقابله با فرونشست زمین در تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، مسعود شفیعی در نامه‎ای به «رضا کرمی محمدی» جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اعتبار تقریبی اجرای بسته پیشنهادی این سازمان در رابطه با فرونشست زمین در تهران را بیش از ۳۸ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و گفت: این رقم بر اساس قیمت‌های سال ۹۷ بوده و قطعاً اکنون بیش از این خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر اینکه این مبلغ عموماً صرف خرید تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرای طرح «پایش حرکات پوسته زمین در تهران با روش ژئودتیکی و تعیین مناطق فرونشست» خواهد شد که از سوی هیأت وزیران در تیرماه سال ۹۶ مصوب شده است.

شفیعی در این نامه تاکید کرد که بسته پیشنهادی سازمان نقشه‌برداری کشور نه تنها مغایرتی با قوانین و مقررات مرتبط ندارد بلکه نتایج حاصل از آن، برای انجام تکالیف سازمان‌ها و دستگاه‌های تعیین شده در این قوانین نیز مورد استفاده خواهد بود.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست کارگروه «کاهش اثرات فرونشست زمین در شهر تهران» اعلام کرده بود که باید در اعتبارات پیش‌بینی شده برای برنامه‌های احصاء شده در بسته اجرایی کاهش اثرات فرونشست در شهر تهران بازنگری شود.

در این نشست که به ریاست رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با حضور «یحیی جمور» معاون فنی و «عبدالرضا سعادت» مدیرکل نقشه‌برداری زمینی و ژئودزی سازمان نقشه‌برداری کشور و نمایندگانی از دیگر دستگاه‌های عضو، برگزار شد، مقرر شد تا بسته اجرایی پیشنهادی برای مدیریت فرونشست در شهر تهران با سایر قوانین و مقررات مرتبط از جمله برنامه کاهش خطرپذیری فروریزش در شهر تهران، سند آسیب‌شناسی کلانشهرها در بخش فضای سبز، ضوابط ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب و آئین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری بررسی و تطبیق داده شود.

در همین راستا از سازمان زمین‌شناسی کشور خواسته شد تا برای تکمیل بسته اجرایی تدوین شده اعلام نظر کند.

«جمور» دلایل برگشت بسته پیشنهادی برای مقابله با فرونشست در تهران از سوی کمیسیون زیربنایی دولت را موضوع اصلی مورد بحث در این جلسه عنوان کرد و گفت: اعضای حاضر در این نشست مهم‌ترین دلیل برگشت این بسته را وظایف ذاتی دستگاه‌ها دانستند که نیازی به مصوبه جدید ندارد، به همین منظور مقرر شد تا در صورت نیاز به اعتبار بیشتر برای مشارکت در رفع نیازهای مدیریت بحران، دستگاه‌ها خود راسا نسبت به این موضوع اقدام کنند.

معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور درباره اظهار نظرهای مختلف درباره بسته پیشنهادی مذکور گفت: پس از گفت‌وگو و تبادل نظر، سازمان نقشه‌برداری کشور به همراه سایر دستگاه‌های شرکت‌کننده به این اتفاق نظر رسیدند تا این بسته برای همه دستگاه‌های مشارکت‌کننده ارسال شود تا هر دستگاه مجدداً ضرورت نیاز و دلایل خود را با توجه به اشکالات مطرح شده از سوی کمیسیون زیربنایی منعکس کند تا در جلسه دیگری مجموعه این نظرات جمع‌بندی و مجدداً برای کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شود.

پیرو تشکیل جلسه کارگروه کاهش اثرات فرونشست زمین در تهران؛ مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در نامه‎ای به کرمی محمدی جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اعتبار تقریبی اجرای طرح پیشنهادی این سازمان را بیش از ۳۸ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان دستگاه متولی اعلام نرخ فرونشست و یکی از اعضای کارگروه کاهش اثرات فرونشست زمین در تهران، مستندات مربوطه مورد نیاز در بسته اجرایی کاهش فرونشست شهر تهران، را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارائه داده است.​

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها