اختصاص بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی لرستان

رئیس سازمان صمت لرستان از اختصاص بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای صنعتی استان توسط بانک‌ ملت خبر داد.

اختصاص بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی لرستان

بهمن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از محل اعتبارات تبصره ۱۸، ۱۲۹ درصد جذب داشتیم و ۴۸ طرح و واحد صنعتی از محل این تبصره، تامین مالی شدند.

وی با بیان اینکه این تبصره دارای دو نوع تسهیلات یکی ثابت و دیگری سرمایه در گردش است که براساس آیین‌نامه تسهیلات، اعتبار مذکور فقط مشمول طرح‌های نیمه‌تمام و دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌شود، بیان کرد: برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی با توجه به فرآیندی که این آیین‌نامه داشت حتما باید این واحدها فاقد چک برگشتی، بدهی معوق از سیستم بانکی و دارای شرایط احراز و افزایش ظرفیت تولید و تثبیت اشتغال باشند.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: منابعی که به استان اختصاص داده شده ۱۰۰ درصد جذب شد و ۲۹ درصد نیز از منابع گلوبال کشوری جذب کردیم.

جعفری اضافه کرد: رونق تولید هم یکی از منابع تامین مالی برای سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی واحدهای صنعتی لرستان محسوب می‌شود که تمام درخواست‌های این واحدها اخذ و کمیته‌های کارشناسی را برگزار کردیم و در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درخواست‌های مذکور را به بانک‌های عامل ارجاع دادیم.

وی افزود: اعتبارات رونق تولید از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین می‌شود و براساس برنامه ششم توسعه همه بانک‌ها موظف هستند ۴۰ درصد منابع داخلی خود را در سراسر کشور به بخش تولید اختصاص دهند.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: تاکنون بانک‌های ملی و ملت نهایت همکاری را در این راستا با سازمان صمت لرستان داشته‌اند به گونه‌ای که تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای صنعتی استان اختصاص دادند.

جعفری با بیان اینکه یک سری طرح‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی در لرستان داریم که داروسازی بایر افلاک یکی از آنهاست، بیان کرد: هم‌اکنون بخش دامی آن فعال است و این کارخانه با مشکل رفع تعهدات ارزی مواجه بود که با پیگیری‌های انجام شده بناست توسط بانک مرکزی این مشکل برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها