تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق بیماران خاص

همه بیماران خاص و برخی از بیماران صعب‌العلاج با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره‌کل بیمه سلامت استان می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استفاده کنند. بانک عامل، بانک ملت است.

تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق بیماران خاص

سعید کرمی زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با صندوق‌ بیماران خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: هیئت وزیران در تاریخ ۲۷ شهریور امسال اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را مصوب کردند و این صندوق با محوریت بیمه سلامت کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ شیوه‌های مربوط به صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج به استان زنجان و برگزاری جلسات استانی، این صندوق کار خود را در زنجان آغاز کرد، افزود: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی در حال حاضر ۳۱ بیماری خاص و صعب‌العلاج در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خدمت‌رسانی می‌شود و مزایا و مساعدت‌ها در قالب نسخه الکترونیک بیمه سلامت عملیاتی شده و بیمه‌شدگان با مراجعه از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول در رابطه اعطای وام به بیمه‌شدگان خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت، تصریح کرد: همه بیماران خاص به اضافه تعدادی از بیماران صعب‌العلاج شامل بیماران بال پروانه‌ای، اوتیسم، فیبروزکیستیک، پیوند اعضاء، اس‌ام‌ای و غیره جزو بیمارانی هستند که می‌توانند از طریق مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تسهیلات وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند، گفتنی است بانک عامل، بانک ملت است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج مذکوری که در سال ۱۴۰۱ درمان می‌شوند، می‌توانند از وام قرض‌الحسنه صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استفاده کنند، گفت: همه بیمه‌شدگان از جمله بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی و نیروهای مسلح می‌توانند عضو صندوق بیماران خاص و صعب‌علاج شوند و در صورت نیاز پس از استفاده از بیمه‌ پایه خود اگر دچار مشکل شدند، می‌توانند با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، بیمه‌ سلامت، نیروهای مسلح درخواست حمایت خود را تحویل دهند تا مساعدهای صندوق شامل آن‌ها شود.

کرمی زنجانی با بیان اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاجی که پس از استفاده از بیمه پایه و تکمیلی خود با هزینه‌های مازاد مواجه شدند، می‌توانند درخواست حمایت خود را به صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج ارائه کنند و پس از بررسی‌های لازم از مساعدت‌های این صندوق بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های سازمان بیمه سلامت برای افزایش میزان اعتبار صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال آتی و در صورت موافقت، مساعدت‌های این صندوق نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها