بنزین سرانجام گران شد

وزارت اقتصاد بالاخره دستور افزایش قیمت بنزین به میزان 1 دلار را اعلام کرد.

بنزین سرانجام گران شد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

وزارت دارایی پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل کاهش شدید ارزش پول این کشور، قیمت بنزین را 22.20 روپیه (0.0835 دلار) در هر لیتر افزایش داده و به 272 روپیه (1.02 دلار) رسانده است.

 روپیه پاکستان پس از برداشته شدن سقف مصنوعی روی پول در ماه گذشته به شدت در برابر دلار کاهش یافته است تا ارزش آن بر اساس نرخ مبادله ای مبتنی بر بازار تعیین شود.

 این کشور آسیای جنوبی در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول (IMF) برای آزادسازی منابع مالی حیاتی است و با داشتن ذخایر تقریباً کافی برای تامین تنها سه هفته واردات، پاکستان به دنبال افزایش درآمد با وجود تورم بالای  27 درصددر  چند دهه اخیر است.

دولت  پاکستان روز چهارشنبه یک لایحه مالی تکمیلی را به پارلمان ارائه کرد و پیشنهاد کرد مالیات کالا و خدمات (GST) را از 17 درصد به 18 درصد افزایش دهد تا به جمع آوری 170 میلیارد روپیه (639.70 میلیون دلار) درآمد اضافی در طول سال مالی منتهی به جولای کمک کند.

 لایحه مالی همچنین افزایش مالیات بر اقلام لوکس را به 25 درصد پیشنهاد می کرد، در حالی که افزایش مالیات بر سفرهای هوایی درجه یک و تجاری، سیگار و نوشیدنی های شیرین نیز پیشنهاد شد.

 به گفته وزارت دارایی، دیزل پرسرعت پس از افزایش 17.20 روپیه، اکنون 280 روپیه در هر لیتر قیمت خواهد داشت.  قیمت نفت سفید و گازوئیل سبک نیز افزایش یافت.

 (1 دلار = 265.7500 روپیه پاکستان)

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها