بنزین لیتری 150 هزار تومان شد!

با افزایش قیمت نفت،قیمت بنزین نیز افزایش داشت و در آمریکا به لیتری 5 دلار یعنی 150 هزار تومان رسید.

بنزین لیتری 150 هزار تومان شد!

به گزارش مستقل آنلاین سی ان ان نوشت:

 بر اساس گزارش AAA، میانگین ملی قیمت بنزین در روز دوشنبه به 4.87 دلار در هر گالن رسید.  این رقم در هفته گذشته 25 سنت و در ماه گذشته 59 سنت افزایش یافته است.

 در حال حاضر 10 ایالت وجود دارد که میانگین قیمت بنزین در آنها 5 دلار در هر گالن یا بالاتر است که آخرین آنها میشیگان و ایندیانا هستند.  واشنگتن دی سی نیز بالای 5 دلار است.

نیوجرسی، پنسیلوانیا و ماساچوست فقط چند سنت تا 5 دلار فاصله دارند.  جورجیا تنها ایالت با میانگین کمتر از 4.30 دلار در هر گالن است.

در مجموع، بیش از یک پمپ بنزین از هر پنج پمپ بنزین در سراسر کشور اکنون بیش از 5 دلار در هر گالن برای بنزین معمولی دریافت می‌کنند و بیش از نیمی از آنها 4.75 دلار یا بیشتر دریاقت می‌کنند و متأسفانه، قیمت ها می تواند به افزایش ادامه دهد.

 اندی لیپو، تحلیلگر کهنه کار نفت، به سی ان ان گفت که انتظار دارد میانگین ملی در 10 روز آینده به 5.05 دلار در هر گالن برسد.

 نفت، بزرگ‌ترین مؤلفه قیمت بنزین، همچنان گران‌تر می‌شود - حتی پس از اینکه اوپک پلاس در اواخر هفته گذشته برنامه‌های خود را برای افزایش تولید اعلام کرد.

 قیمت بنزین به دلیل طیف وسیعی از عوامل، از جمله تقاضای شدید برای انرژی در حالی که مردم پس از کرونا بیشتر رانندگی می‌کنند و پرواز می‌کنند، به رکورد بالایی رسیده است.

از سوی دیگر، عرضه نتوانسته است به همین منوال ادامه دهد.  ایالات متحده نفت کمتری نسبت به قبل از شروع همه گیری کووید-19 پمپاژ می کند، و بازار نشان می دهد که افزایش اوپک پلاس خیلی کم است، خیلی دیر است.  قیمت نفت خام آمریکا صبح دوشنبه به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر یعنی 120 دلار و 99 سنت در هر بشکه رسید.

 مانوئل سانتانا، ساکن برونکس که به عنوان EMT کار می کند، گفت که همین چند ماه پیش برای او 40 دلار هزینه میکرد تا باک خود را پر کند و با ماشین به محل کار برود. اما اکنون همان یک باک حدود 60 دلار قیمت دارد.

 عبدالله الویمین، راننده اوبر، گفت که هزینه بنزین او از 150 دلار در هفته به 250 دلار در هفته رسیده و او نگران است که آنها حتی بالاتر خواهند رفت.

 در اوایل ماه مارس، میانگین قیمت ملی گاز برای اولین بار رکورد 4.11 دلار در ازای هر یک گالن معمولی که از سال 2008 پابرجا بود، شکست.

 مارک زندی، اقتصاددان ارشد Moody's Analytics در یک مصاحبه تلفنی به CNN گفت که نسبت به توانایی اقتصاد ایالات متحده برای کنترل تورم بدون ایجاد رکود خوش بین تر است.  اما زندی گفت که یکی از این موارد افزایش بیشتر قیمت نفت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها