قیمت روغن، گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات چقدر گران شدند؟

در طول یک‌سال گذشته قیمت نان و غلات ۶۲.۲ درصد، گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۷۹.۹ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۸۷.۴ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران ۴۰ درصد، شیر، پنیر و تخم‌مرغ ۸۲.۷ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۲۴۶.۹ درصد، میوه و خشکبار ۴۴.۶ درصد و سبزیجات ۶۵.۶ درصد گران شده است.

قیمت روغن، گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات چقدر گران شدند؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ در گزارش مرکز آمار ایران، اعداد و ارقام قابل توجهی دیده می‌شود که تغییر فاحش قیمت‌ها را در طول یک‌سال گذشته تایید می‌کند؛ به طوری که در برخی کالاها حتی شاهد افزایش بیش از ۲۰۰ درصد تورم هم بوده‌ایم.

خبرآنلاین نوشت: براساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن‌ماه امسال نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته ۷۱.۵ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب که در طول یک‌سال گذشته قیمت نان و غلات ۶۲.۲ درصد، گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۷۹.۹ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۸۷.۴ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران ۴۰ درصد، شیر، پنیر و تخم‌مرغ ۸۲.۷ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۲۴۶.۹ درصد، میوه و خشکبار ۴۴.۶ درصد و سبزیجات ۶۵.۶ درصد گران شده است.

همچنین در بهمن‌ماه امسال نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته هزینه دخانیات ۳۳.۷ درصد، پوشاک و کفش ۴۶.۵ درصد، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها ۳۹.۹ درصد، بهداشت و درمان ۵۴.۳ درصد، حمل‌ونقل ۵۰.۲ درصد، ارتباطات ۱۵.۳ درصد، تفریح و فرهنگ ۳۲.۶ درصد و هتل و رستوران ۷۸.۹ درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها