فروش گوشت گرم تنظیم بازاری در همه میادین میوه و تره‌بار کشور + قیمت

فصاحت؛ مدیر عامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار میادین شهرداری تهران گفت: از هفته آینده گوشت گرم وارداتی در همه میادین میوه و تره‌بار و بازار‌های زیرمجموعه توزیع خواهیم کرد.

فروش گوشت گرم تنظیم بازاری در همه میادین میوه و تره‌بار کشور + قیمت

به گزارش مستقل آنلاین؛ طی یک ماه اخیر قیمت گوشت قرمز با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو شده است، به طوری که مشاهدات بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو گوشت گرم گوسفندی به بیش از 300 هزار تومان رسیده که همین امر منجر به کاهش مصرف این کالای اساسی مورد نیاز خانوار شده است.

در همین خصوص پیش از این حسین دماوندی‌نژاد، معاون دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص علل گرانی گوشت قرمز خاطرنشان کرد: علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز به اتفاقات فصلی و حضور دلالان در بازار برمی گردد. دماوندی‌نژاد تصریح کرد: دام سبک از جمله گوسفند و بز در شهریور و مهرماه معمولاً جفت‌گیری کرده و زایش نیز در اسفندماه صورت می‌گیرد، از همین رو نمی‌توانیم طی این مدت آنها را به کشتارگاه برده و ذبح کنیم. وی با بیان اینکه دچار پدیده موسوم به «بهار سیاه» در عرضه دام سبک شده‌ایم، افزود: از طرف دیگر با توجه به بارش‌های مناسب در استان‌های همجوار با رشته کوه‌های زاگرس و البرز، دامداران از فروش دام‌های خود امتناع ورزیده و آنها را تا انتهای بهار در مراتع پروار خواهند کرد و با توجه به هزینه پایین غلات نسبت به نهاده دامی از این محصولات برای تعلیف دام‌های خود استفاده خواهند کرد.

از طرف دیگر با توجه به افزایش قیمت ارز در کشورمان قاچاق دام به کشورهای همسایه خصوصاً عراق افزایش داشته است با این حال سالانه در کشور ۹۰۰ هزار تن گوشت مصرف می‌شود که ۱۵۰ هزار تن آن واردات است و ۷۵۰ هزار تن آن تولید داخل است به همین دلیل می‌توان گفت هم‌اکنون ۸۳ درصد گوشت مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود. به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی چندی است برای تنظیم بازار گوشت قرمز در سراسر کشور و کاهش قیمت این محصول پروتئینی واردات گوشت گرم گوسفندی را در دستور کار قرار داده است، گوشت گرمی که به نظر می‌رسد هفته آینده در سراسر کشور توزیع شود تا روند کاهش قیمت این محصول و افزایش مصرف آن حاصل شود.

بازار به سمت تعادل می‌رود

 سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:‌ در خصوص گوشت قرمز با بحث وارداتی که در نظر گرفته شده است به‌سمت تعادل حرکت خواهد کرد و طی روزهای آینده هرچه حجم واردات بیشتر شود بازارسازی بهتری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توزیع گوشت گوساله و گوسفندی منجمد در کشور در حال انجام است، اعلام کرد: به‌لحاظ توزیع گوشت در همه استان‌های کشور هیچ محدودیتی نداریم، البته این گوشت، وارداتی نیست، بلکه گوشت ایرانی عشایری است، گوشت گوساله هم از داخل تأمین شده و با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب به‌صورت تنظیم بازار توزیع می‌شود و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

عرضه گوشت قرمز وارداتی در همه میادین میوه و تره‌بار

در همین خصوص ایوب فصاحت؛ مدیر عامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار میادین شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: از هفته آینده گوشت گرم وارداتی در همه میادین میوه و تره‌بار و بازار‌های زیرمجموعه توزیع خواهیم کرد. وی افزود: روزانه بین 22 تا 25 تن گوشت گوسفندی به کشور وارد خواهد شد و همین میزان نیز گوشت گرم گوساله و در کنارش گوشت بسته‌بندی خواهد شد تا مشکلی برای تأمین گوشت مصرفی مورد نیاز مردم وجود نداشته باشد لکن در برخی اوقات که برف زیادی در استان‌های کشور باریده می‌شود نمی‌توان ذبح کافی‌ای داشت به همین دلیل در آن مقطع بازار دچار کمبودهایی می‌شود. مدیرعامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار میادین شهرداری تهران در ادامه به قیمت گوشت‌های تنظیم بازاری وارداتی اشاره کرد و گفت: با توجه به قیمت 225 هزار تومان واردات گوشت، قیمت هر کیلو شقه وارداتی 235 هزار تومان خواهد بود. فصاحت در پایان تصریح کرد: قیمت نیم‌شقه دست گوسفندی حدود 235 هزار تومان، قیمت نیم شقه ران گوسفندی 245 هزار تومان، قیمت کف و دست گوسفندی 259 هزار تومان و قیمت قلوه‌گاه با استخوان گوسفندی نیز 195 هزار تومان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها