لیست اولین خودروهای وارداتی در ایران که به فروش می رسند + اسامی

بر اساس اعلام بورس کالا کیا و چانگان دو خودروی جدیدی هستند که قرار است به عنوان اولین خودروهای وارداتی در بورس عرضه شوند.

لیست اولین خودروهای وارداتی در ایران که به فروش می رسند + اسامی

به گزارش مستقل آنلاین؛ دو محصول پرفروش از شرکت کره‌ای قرار است اولین خودروهایی باشند که به زودی در بورس کالا عرضه می‌شوند.

بر اساس اعلام بورس کالا کیا و چانگان دو خودروی جدیدی هستند که قرار است به عنوان اولین خودروهای وارداتی در بورس عرضه شوند.

دو برند خودرویی آسیایی ترکیب خوبی برای حضور در بازار ایران است و به عنوان اولین مهمان‌های خارجی واردات خودرو روی تابلوی بورس کالا خواهند رفت.

نماینده کیا به بورس کالا اعلام کرده که 9 محصول از این خودروساز کره‌ای را انتخاب کرده تا به بازار عرضه کند. بررسی لیست ارائه شده توسط این شرکت واردکننده نشان می‌دهد سه محصول سدان، چهار محصول کراس اوور، یک محصول هاچ بک سبد محصولاتی کیا در ایران را تشکیل می‌دهند.

البته مشخص نیست ریو در چه کلاس خودرویی قرار است در بازار خودرو حضور داشته باشد. این محصول کیا هم به صورت سدان و هم به صورت هاچ بک (بدون صندوق) در سبد محصولاتی این خودروساز کره ای حضور دارد.

دیگر خودروسازی که از جنوب شرق آسیا خستگی راه را به خود هموار کرده تا با بازار ایران برسد، برند چانگان است. این خودروساز چینی که پیش‌تر طی توافقی که با سایپایی‌ها داشت در بازار ایران حاضر شده بود، بار دیگر قصد کرده تا بازار ایران را فتح کند.

سایپایی‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند دو محصول این خودروساز چینی را وارد کنند. چانگان CS35 پلاس و چانگان UNI دو محصولی هستند که حضورشان را باید در بازار خودروی کشور قطعی دانست. چانگان CS35 اولین محصول این خودروساز جنوب شرق آسیایی بود که پایش به بازار ایران باز شده و حالا با توجه به سهم بازاری که این خودرو دارد مدیران فروش سایپا به دنبال این هستند تا مدل پلاس این خودرو را با امکانات و ظاهری به روزتر در نمایندگی های خود عرضه کنند.

چانگان CS35 پلاس نیز همانند مادر خود یک کراس اوور جمع و جور شهری است. اما چانگان UNI یک خودروی شاسی بلند محسوب می‌شود که پیش‌تر در بازار ایران حضور نداشته است.

اما نمایندگی برند کیا از بورس کالا مجوز عرضه دو هزار و 140 دستگاه خودرو را دریافت کرده است. ترکیب تیراژ عرضه کوشا خودرو در بورس کالا به این صورت است که سراتو 500 دستگاه، اسپورتیج 500 دستگاه، K5 (اپتیما) 500 دستگاه، سید (Ceed) 200 دستگاه، پیکانتو، پگاس و ریو هر کدام 100 دستگاه، سونت و سلتوس نیز هر کدام 70 دستگاه وارد خواهند شد.

با توجه به نزدیک شدن به زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا به نظر می رسد به تدریج تیراژ عرضه سایر محصولات برندهای جهانی خودورساز در بورس کالا مشخص خواهد شد.

منبع:اکوایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها