معرفی و قیمت چری تیگو 7 IE محصول مدیران خودرو + مشخصات و تصاویر

عرضه خودروی تیگو 7 برای اولین بار در سال 96 توسط مدیران خودرو در بازار ایران آغاز شد. به واسطه فروش خوبی که این مدل تجربه کرد، مدیران خودرو تصمیم به عرضه تیپ دیگری با نام IE گرفت.

معرفی و قیمت چری تیگو 7 IE محصول مدیران خودرو + مشخصات و تصاویر

به گزارش مستقل آنلاین؛ چری یکی دیگر از کمپانی‌های تولید خودرو در چین است. این شرکت که از بزرگترین شرکت‎‌های صادرات خودرو به ایران است، سعی می‌کند از تکنولوژی‌های بسیاری در محصولات خود استفاده کند.

تجارت‌نیوز نوشت: عرضه خودروی تیگو 7 برای اولین بار در سال 96 توسط مدیران خودرو در بازار ایران آغاز شد. به واسطه فروش خوبی که این مدل تجربه کرد، مدیران خودرو تصمیم به عرضه تیپ دیگری با نام IE گرفت.

تیپ قبلی(اکسلنت) از لحاظ قوای فنی هیچ تفاوتی با تیپ جدید ندارد و تفاوت‌های این دو فقط در بخش ظاهری و داخلی و همچنین آپشن‌ها مشخص می‌شود.

 

photo_2023-02-11_11-12-16

 

معرفی فنی

همانطور که اشاره کردیم، این خودرو از همان پیشرانه تیگو 7 اکسلنت بهره می‌برد و بنابراین تنها به برخی مشخصات فنی تیگو 7 IE بسنده می‌کنیم.

پیشرانه خودرو، همان پیشرانه 1498 سی‌سی توربوشارژ چهارسیلندر با گیربکس شش سرعته دوکلاچه بوده که مشخصات دیگر آن به شرح زیر است.

 

طراحی ظاهری

همانطوریکه اشاره کردیم، ظاهر خارجی خودرو در مقایسه با تیپ اکسلنت تغییر آن‌چنانی نداشته و تنها تفاوت در طرح رینگ‌ها، تمایز ظاهری این دو تیپ است.

به صورت کلی ظاهر تیگو 7، جوان‌پسندتر و زیباتر از دیگر رقبای چینی است. جلوپنجره مشکی پیانویی همراه با دیفیوزر نقره ای رنگ جلو و مشکی رنگ عقب، به همراه رینگ‌های 18 اینچی 10 پر و طرح زیبای چراغ‌ها، ظاهری زیبا و اسپرت به خودرو داده است.

طراحی داخلی

و اما بخش داخلی، عمده تمایز را با تیپ اکسلنت داشته است. اولین تغییری که با ورود به کابین متوجه می‌شویم، تغییر در تودوزی داخلی است. رنگ چرم صندلی‌ها، رو دری‌ها و داشبرد از نارنجی به قهوه‌ای تغییر داشته که کابین را دلپسند تر از مدل قبلی می‌کند.

تغییر دیگر در بخش کنسول میانی به چشم می‌خورد. تغییر فرم کلید‌ها، حذف ترمز دستی و اضافه شدن کلید ترمزپارک برقی، دستگیره‌های درب با طرح چرم جدید و اضافه شدن دو عدد خروجی USB برای سرنشینان عقب، از عمده تغییرات بخش داخلی است.

تیگو 7 از کابین جاداری برخوردار است و 5 سرنشین به راحتی در آن جای می‌گیرند. در قسمت صندوق، از فضای بار 414 لیتری برخوردار هستیم که برای یک خودروی SUV، زیاد نیست اما قابل قبول است.

 

photo_2023-02-11_12-53-41

 

آپشن‌ها و امکانات

در بخش آپشن‌ها، با یک خودروی کامل طرف هستیم. از جمله آپشن‌هایی که در این خودرو مشاهده می‌کنیم و در اکثر خودروهای امروزی دیده می‌شود می‌توانیم به کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور دنده‌عقب، دی لایت، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، ایربگ راننده و سرنشین، آیینه جانبی تاشو برقی با گرم‌کن و سانروف اشاره کنیم.

اما دیگر آپشن‌هایی که این خودرو را از خودروهای رقیب متمایز می‌کند، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، سنسور جلو، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، اتو لایت، دوربین 360 درجه، ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی جلو و سقف پاناروما است.

بنابراین در این بخش، با یک خودروی پر امکانات طرف هستیم.

تجربه رانندگی با Tiggo 7 IE

با قرار گرفتن پشت فرمان این خودرو، متریال باکیفیتی که روی داشبرد، کنسول و رودری‌ها استفاده شده، حس خوبی به راننده القا می‌کند.

شتاب Tiggo 7 IE با توجه به موتور کم حجم و وزن نسبتا بالا، قابل قبول است و به واسطه ترمزهای بسیار خوبی که روی آن قرار دارد، هیچ ضعفی در این بخش حس نمی‌کنیم.

سیستم اتوهلد که روی سیستم ترمز تعبیه شده است، باعث می‌شود دیگر نیازی به نگه داشتن ترمز و تعویض دنده به حالت پارک در ترافیک‌ها نداشته باشیم.

به صورت کلی، حس رانندگی با این خودرو، دیگر آن حس رانندگی با خودروهای قدیمی چینی را ندارد و می‌توان گفت در Tiggo 7 IE شاهد بهبود تجربه رانندگی با خودروهای چینی هستیم.

قیمت چری تیگو 7 IE

قیمت این شاسی‌بلند چینی، نسبت به رقبا پایین نیست و نمی‌توانیم آن‌را در رده خودروهای ارزان قیمت چینی رده بندی کرد.

هم‌اکنون در بهمن 1401 تیگو 7IE در بازار، به قیمت یک میلیارد و 410 میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین قیمت کارخانه‌ای آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان با شرایط نقدی و اعتباری شرکت مدیران خودرو، قابل خریداری است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها