درخواست مهم برای حقوق بازنشستگان در سال 1402: افزایش حقوق باید بر اساس نرخ تورم باشد!

علی اصغر رضایی نایب رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: ۷۲ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند که کفاف هزینه یک هفته را هم نمی‌دهد. اگر افزایش ۳۰۰ درصدی هم انجام شود تازه به خط فقر می‌رسیم.

درخواست مهم برای حقوق بازنشستگان در سال 1402: افزایش حقوق باید بر اساس نرخ تورم باشد!

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از ایلنا، نایب رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: دستمزد و حقوق واقعی بر اساس قانون، ازجمله مطالبات و درخواست‌های بازنشستگان تامین اجتماعی است.

نصرالله دریابیگی روز چهارشنبه در یازدهمین اردوی تفریحی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران مازندران در مشهد گفت: بر اساس تورم و سبد معیشت حداقل دستمزد باید ۱۳ میلیون تومان، نه اینکه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: یکی از علل رکود، پایین بودن قدرت خرید بازنشستگان است. بسیاری از بازنشستگان برای تامین جهیزیه فرزندان و حداقل‌های زندگی خود مشکل دارند.

رییس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی هم گفت: خط فقر ۲۰ میلیون تومانی و افزایش تورم، اکنون اثر مستمری‌ها را از بین برده است.

علی اصغر رضایی افزود: ۷۲ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند که کفاف هزینه یک هفته را هم نمی‌دهد. اگر افزایش ۳۰۰ درصدی هم انجام شود تازه به خط فقر می‌رسیم.

وی با بیان اینکه سازمان و حاکمیت وظیفه دارند زندگی حداقلی را فراهم کنند، بیان کرد: باید بدون حرکات غیرقانونی، واقعیت‌های جامعه به مسوولان گوشزد شود.

رضایی با بیان اینکه فروش بانک رفاه سازمان در دستور کار است، افزود: با توجه به اینکه بانک رفاه بازوی توانمند سازمان تامین اجتماعی است و منابع آن برای بازنشستگان است، اگر دولت برای فروش اقدام کند، فروش مال غیرانجام شده است و مخالف این اقدام هستیم.

وی ادامه داد: افزایش حقوق سال آینده باید طوری باشد که هزینه زندگی‌مان تامین شود و ما به دنبال حقوق به حق خود هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی نیز اظهار داشت: خواسته ما پافشاری بر روی اجرای قانون کار است.

سیدحسن رسولی افزود: اگر مطالبات ما برآورده نشود، مطالبات صنفی خود را به طور آرام دنبال می‌کنیم.

اردوی تفریحی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران مازندران تا فردا، ۱۵ دی ماه در مشهد ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها