سکه وارد موقعیت خطرناک شد! اگر حباب سکه بترکد، چه می شود؟!

عمق حباب سکه به شدت رو به افزایش است و به باور تحلیلگران در صورتی که این حباب بترکد، خریداران و سکه‌بازان با زیان سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

سکه وارد موقعیت خطرناک شد! اگر حباب سکه بترکد، چه می شود؟!

به گزارش مستقل آنلاین؛ عمق حباب سکه در بازار تهران به حدی گسترش پیدا کرده که به باور تحلیلگران، در صورت ترکیدن این حباب، خریداران سکه زیان سنگینی خواهند کرد.

خبرآنلاین نوشت: افزایش عجیب قیمت‌ها در بازار ارز و طلا به حدی است که به نظر می‌رسید باعث شود مردم برای خرید دست نگه دارند، اما فعالان بازار، از هجوم خریدارانی صحبت می‌کنند که از ترس بی‌ارزش شدن پول ملی و برای حفظ سرمایه خود، به خرید طلا و ارز اقدام می‌کنند.

این در شرایطی است که عمق حباب سکه به شدت رو به افزایش است و به باور تحلیلگران در صورتی که این حباب بترکد، خریداران و سکه‌بازان با زیان سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر حباب سکه امامی به ۳ میلیون و ۷۶ هزار تونان، حباب سکه بهار آزادی به ۲ میلیون و ۶۹ هزار تومان، حباب نیم‌سکه به ۳ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان، حباب ربع‌سکه به ۵ میلیون و ۵۴ هزار تومان و حباب سکه گرمی به ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که هم‌اکنون سکه امامی ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲ میلیون ‌و ۴۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

چرا حباب سکه بزرگ شد؟

نادر بذارفشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره افزابش حباب سکه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: این یک مقداری به سیاست‌های بانک مرکزی برمی‌گردد. ورود سکه را باید به بازارهای داخلی بیشتر کنند و جلساتی بوده که ما اعلام آمادگی کردیم که اتحادیه و حتی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کنند.

وی عنوان می‌کند: واقعا الان حباب سکه اوج زیادی گرفته و این شرایط خوبی نیست. بانک مرکزی در این حوزه باید پاسخ دهد که دلیل این‌که در بازار ورود نمی‌کنند یا دلیل این‌که ضرب سکه بیشتر انجام نمی‌شود، توضیح دهند.

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: دلیل بزرگ شدن حباب سکه این است که وقتی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، قسمتی از افزایش قیمت هیجانی می‌شود و این موضوع باعث بالا رفتن حباب سکه می‌شود. همان‌طور که دیدیم، این اتفاق هم افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها