فیلتر اینستاگرام به روبیکا؟

احمد حدادی، مدیرعامل روبیکا پیرامون تاثیر موضوع عدم دسترسی به اینستاگرام بر افزایش تعداد کاربران روبیکا، گفت: به خوبی این را می‌دانیم که این رشد پایدار نیست و بلافاصله بعد از رفع هرگونه محدودیت، بخش عمده‌ای از کاربران تازه ریزش خواهند داشت. مهاجرت به روش ارگانیک درست است، این که کاربر به دلیل خدمتی که دریافت می‌کند، خودش انتخاب کند و محصول را نصب و استفاده نماید.

فیلتر اینستاگرام به روبیکا؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از سیتنا، به دنبال ارسال اخطار امنیتی گوگل پلی برای کاربران روبیکا، مدیرعامل این پلت فرم بومی‌، می‌گوید: اگرچه برای حل مشکل، چندین بار با گوگل مکاتبه کرده، ولی پاسخ مناسب دریافت نکرده‌اند، لذا این موضوع را از طریق مجامع بین المللی پیگیری خواهند کرد.

احمد حدادی، مدیرعامل روبیکا در حاشیه بازدید تنی چند از خبرنگاران از مرکز مانیتورینگ روبیکا، با اشاره به اینکه، در حال حاضر اپلیکیشن روبیکا 17 میلیون کاربر فعال روزانه، 35 میلیون کاربر فعال ماهانه و 50 میلیون نصب فعال دارد، گفت: در روز 500 میلیون پیام منحصربه‌فرد جابه‌جا می‌شود و محتوای منتشرشده در روبیکا، بین دو تا چهار میلیارد بازدید در روز به ثبت می‌رساند.

وی پیرامون تاثیر موضوع عدم دسترسی به اینستاگرام بر افزایش تعداد کاربران روبیکا، گفت: به خوبی این را می‌دانیم که این رشد پایدار نیست و بلافاصله بعد از رفع هرگونه محدودیت، بخش عمده‌ای از کاربران تازه ریزش خواهند داشت. مهاجرت به روش ارگانیک درست است، این که کاربر به دلیل خدمتی که دریافت می‌کند، خودش انتخاب کند و محصول را نصب و استفاده نماید.

وی افزود: من دو دلیل وجود دارد که به واسطه آن‌ها معتقدم فیلتر شدن دیگر اپلیکیشن‌ها برای رشد و جذب مخاطب اپلیکیشن ما خوب نیست. دلیل اول این است که اپراتورها سهامدار ما هستند و آن‌ها این روزها به دلیل عدم فروش اینترنت متضرر هستند. نکته دوم این است که روبیکا یک سوپر اپلیکیشن مبتنی بر شبکه اجتماعی است. اپلیکیشنی که در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کند، نمی‌تواند در این حوزه اعمال سلیقه کرده یا کاربر را به استفاده از امکانی که دارد اجبار کند. برای فعال نگه داشتن کاربر باید بتوانیم مزیت ایجاد کنیم و در حال طراحی و برنامه برای دستیابی به این هدف هستیم.

مدیرعامل روبیکا خاطرنشان کرد: محدودیت طولانی مدت در دسترسی به اینترنت اتفاقاتی به سود ما نیست و مهم‌ترین تهدیدی است که می‌تواند هویت ما را دچار مشکل کند.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا مطالبی پیرامون وجود بدافزار در نرم‌افزار روبیکا و همچنین امکان درز اطلاعات از این نرم‌افزار مطرح است، افزود: مفهوم برنامه‌سازی اپن سورس یعنی شما از سورس استفاده کنید و این موضوع در دنیا بسیار متداول است. برنامه‌ اپن سورس برای این آمده که نرم‌افزار را توسعه بدهد که افراد بتوانند به صورت دوی امدادی به هم کمک کنند و محصول را با سرعت بالاتری توسعه دهند.

وی تصریح کرد: دوما آن ادعا به دلایل ابتدایی باطل است ما اگر از منبعی استفاده کردیم سال 1397 استفاده کردیم و نه سال 1401. تا به حال دهها نسخه در استورهای داخلی و تا پیش از سال گذشته در استور گوگل منتشر کردیم. حتما مکررا اسکن و بررسی شده است. لذا به نظر می‌رسد که این ادعا هم از نظر علمی و هم از نظر فنی ایراد دارد.

وی ادامه داد: مردم به عنوان کاربر دیده اند که ما از شهریور ماه آپدیت جدید ارائه نکردیم. بر این اساس دسترسی‌هایی که از تلفن همراه کاربر دریافت می کنیم از بقیه اپلیکیشن ها‌ کمتر است. نکته بعد که باید به مردم بگوییم این است که در فضای استورهای داخلی پرنصب‌ترین اپلیکیشن هستیم. همچنین روبیکا پرجستجوترین کلید واژه در کافه بازار در سال 1400 بوده است. این یعنی اینکه ما با اپلیکیشن معمولی سروکار نداریم.

حدادی پیرامون اعلام خطای سپر امنیتی گوگل به کاربران این سوپر اپلیکیشن بومی، گفت: مکاتبات خود را با گوگل انجام دادیم و بر اساس آخرین پاسخی که به ما داده‌اند قرار است تا ۴۸ ساعت آینده این مسئله را بررسی کنند. از سال گذشته به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران انجام شد، در بازار گوگل قرار نداشتیم و کاربران اپلیکیشن ما را از طریق سکوهای داخلی نصب می‌کردند. اتفاق جدیدی که رخ داده، اعلام هشدار گوگل به کاربران است. این رفتار بی‌شباهت به رفتاری نیست که سال گذشته در اپ استور رخ داد.

وی تاکید کرد: سابقه حذف اپلیکیشن در گوگل پلی نشان می دهد که این مکاتبات با گوگل جواب نمی دهد و در این مورد هم تنها دادگاهی در کالیفرنیا رسیدگی می‌کند که با توجه به اینکه نتیجه این شکایت ما از قبل مشخص است احتمال پیگیری در این بخش هم ضعیف است، اما قصد داریم از طریق مراجع بین‌المللی این مساله را پیگیری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها