برداشتن فیلتر واتساپ و اینستاگرام غیرممکن شد!

مسئولان شرط رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ را دایر کردن نمایندگی این شرکت‌ها در ایران اعلام کرده‌اند. شرطی که به گفته حقوقدان‌ها موانع حقوقی دارد و محال است.

برداشتن فیلتر واتساپ و اینستاگرام غیرممکن شد!

به گزارش مستقل آنلاین؛ زومیت نوشت: مسئولان شرط رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ را دایر کردن نمایندگی این شرکت‌ها در ایران اعلام کرده‌اند. شرطی که به گفته حقوقدان‌ها موانع حقوقی دارد و محال است؛ چون هم قانون مانع از همکاری ایران با شرکت‌های آمریکایی می‌شود و هم تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجازه این همکاری را نمی‌دهد.

محمدجواد نعناکار می‌گوید یا مسئولان از وجود چنین قواعد و قوانینی در ارتباط بین‌الملل بی‌اطلاعند یا خواسته‌اند یک شرط محال بگذارند که انجام‌پذیر نباشد و مستمسکی باشد تا به فیلترینگ ادامه دهند. البته خود موضوع فیلتر و مسدود کردن پلتفرم‌ها بدون اطلاع‌رسانی قبلی هم خلاف قانون است.

او درباره این اقدام خلاف قانون گفت: ازنظر حقوقی،حقوق شهروندی و همچنین حقوق تجارت الکترونیک، مخصوصا ماده۷۸ قانون تجارت الکترونیکی،اگر براساس نقص و ضعف سیستم‌های دولتی و خصوصی، بخش خصوصی متضرر شود عامل این مشکلات باید خسارت را جبران کند و قانون فرقی میان بخش خصوصی و دولتی نگذاشته.

با وجود این شرط محال و ادامه‌دار شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ باید بپذیریم که این دو پلتفرم هم به لیست بلندبالای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های از دسترس خارج‌شده‌ای که برای همیشه فیلتر خواهند بود اضافه شده‌اند./ زومیت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها