ورود کیا سراتو به بازار ایران توسط سایپا

کیا سراتو ۲۰۲۲ هم اکنون در کشورهایی نظیر امارات، عربستان و قطر با قیمت ۵۹.۹۰۰ الی ۷۸.۰۰۰ درهم به فروش می‌رسد (یه یورو چیزی بین ۱۶ الی ۲۱ هزار یورو). با این حساب امکان واردات نسخه فول آپشن این خودرو به کشور وجود ندارد، چرا که در آیین نامه واردات خودرو سقف خودروهای وارداتی، ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته شده بود.

ورود کیا سراتو به بازار ایران توسط سایپا

به گزارش مستقل آنلاین؛ تا یک یا شاید هم دو ماه دیگر اولین گروه از خودروهای وارداتی به گمرک ایران خواهند رسید و مشتریانی که سال‌هاست منتظر ورود خودروهای خارجی بوده‌اند به مراد دل خود می‌رسند. به تازگی اعلام شده گروه صنعتی سایپا قصد دارد کیا سراتو مدل ۲۰۲۲ را وارد کشور کند و این موضوع را با وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته است.

کیا سراتو ۲۰۲۲ احتمالا توسط سایپا وارد کشور می‌شود

گجت نیوز نوشت؛ پس از سال‌ها محدودیت و ماه‌ها کشمکش بر سر آزادسازی واردات خودرو و از سر گذراندن استرس و اضطراب ورود خودروی خارجی به کشور، بالاخره تلاش‌های شبانه‌روزی عده‌ای جواب داده و به احتمال زیاد از روزهای آغازین آذر ماه واردات رسما آغاز شود.

همان‌طور که می‌دانید آیین نامه واردات خودرو منتشر و اصلاحات مورد نیاز آن نیز اعمال شده است. شرکت‌های بسیاری تا به امروز برای واردات اعلام آمادگی کرده‌اند و وزارت صمت پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده است. یکی از خودروسازان علاقه‌مند به واردات خودروی خارجی، سایپا خواهد بود.

این گروه صنعتی که در زمره شرکت‌های دولتی مشغول فعالیت است درخواست واردات کیا سراتو ۲۰۲۲ را تقدیم وزارت صمت کرده و باید دید آیا این وزارتخانه مجوز لازم برای ورود این محصول را صادر خواهد کرد یا خیر! در ادامه به بررسی این خودرو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مشخصات کلی کیا سراتو ۲۰۲۲

شرکت کره‌ای کیا خودروی سدان سراتو را با اسامی و عناوین مختلفی راهی بازارهای جهانی کرده است. برای مثال نام این سدان جذاب در بازار آمریکا فورته و در بازار کره جنوبی K۳ است. همچنین در بازار چین سراتو را فورته K۳ یا شوما صدا می‌زنند و در کشورهایی نظیر استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین با همان نام سراتو شناخته می‌شود.

کیا سراتو در سه کلاس بدنه سدان، کوپه و هاچ بک تولید و عرضه می‌شود و بازار ما با نسخه سدان این محصول آشنا است. نسل دوم این خودرو به صورت وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و سپس بعد از چند سال شرکت سایپا تصمیم به مونتاژ آن گرفت. تازه قرار بود که نسل جدید این خودرو توسط نارنجی‌پوشان سایپا مونتاژ شود که برجام لغو شد و شرکت کیا بار سفر را از کشورمان بست.

زمانی که سایپا مونتاژ کیا نسل دوم را بر عهده گرفته بود، نسل سوم آن به صورت وارداتی وارد بازار شد و همه این‌ها باعث شد ایرانی‌ها با کیا سراتو به طور کامل آشنا شوند.

کیا سراتو چه مشخصات فنی دارد؟

کیا سراتو ۲۰۲۲ هم‌اکنون در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه شده و به فروش می‌رسد. این خودرو مجهز به پیشرانه‌هایی است که در نسل‌های قبلی وجود داشته و از این نظر بهبودی حاصل نشده است. به احتمال زیاد در صورت واردات این خودرو، پیشرانه این سدان جذاب تغییر خاصی نکند.

زیر کاپوت تیپ پایه و میانی سراتو ۲۰۲۲ پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی خوابیده که می‌تواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند. علاوه بر این تیپ فول آپشن این محصول کره‌ای مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد.

با نگاهی به نسل‌های گذشته کیا سراتو در بازار ایران متوجه خواهیم شد که از نظر مشخصات فنی ارتقای خاصی صورت نگرفته و ساختار فنی همانی است که پیش‌تر دیده‌ایم. خوشبختانه عدم تغییر جزئیات فنی سراتو باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری برای خرید آن داشته باشند، چرا که آنها مطمئن هستند پیشرانه و گیربکس آن حساب کار خود را یک مرتبه پس داده و کیفیت خوبی داشته است.

امکانات نسخه فول تنها منحصر به پیشرانه ۲ لیتری نیست، بلکه می‌توان به امکاناتی نظیر پدال شیفتر، حسگر نور، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه دو کاناله اتوماتیک، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کروز کنترل و ایربگ ۱۰ نقطه‌ای اشاره کرد.

قیت کیا سراتو چقدر است؟

گفتیم که کیا سراتو ۲۰۲۲ هم اکنون در کشورهایی نظیر امارات، عربستان و قطر با قیمت ۵۹.۹۰۰ الی ۷۸.۰۰۰ درهم به فروش می‌رسد (یه یورو چیزی بین ۱۶ الی ۲۱ هزار یورو). با این حساب امکان واردات نسخه فول آپشن این خودرو به کشور وجود ندارد، چرا که در آیین نامه واردات خودرو سقف خودروهای وارداتی، ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته شده بود.

بنابراین می‌توان نسخه‌های پایه و میانی کیا سراتو ۲۰۲۲ را وارد کشور کرد. قیمت عادی این خودرو چیزی حدود ۵۲۸ تا ۶۶۰ میلیون تومان خواهد بود، ولی به نظر می‌رسد با احتساب مالیات بالای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش بشود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها